כסף וצרכנות

האוצר חושף: כמה משלמת המדינה על משרתי המילואים?

משרד האוצר ומשרד הכלכלן הראשי פרסמו את מסמכי התמחור של חיילי צה"ל. על פי הנתונים העולים מהדו"ח, עלות משרתי המילואים מסתכמת ב-48 אלף שקלים לחודש ואילו עלות משרתי הסדיר מסתכמת ב-27 אלף שקלים לחודש
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום דובר צהל)
אתמול (רביעי) פרסם משרד האוצר, אשר בראשו עומד השר בצלאל סמוטריץ', את נייר העמדה של תמחור אלטרנטיבות להגדלת כוח האדם בצה"ל. על פי המסמכים של משרד האוצר ומשרד הכלכלן הראשי, נמצא כי ההחלטה להאריך את המשך פעילותם הצבאית של משרתי המילואים עולה יותר למשק ביחס לחיילים הפועלים בשירות סדיר. 
על פי הנתונים, עלות משרתי המילואים מסתכמת ב-48 אלף שקלים לחודש ואילו עלות משרתי הסדיר מסתכמת ב-27 אלף שקלים לחודש. הפער בעלות מתקשר לפערי השכר בין משרתי הסדיר למשרתי המילואים. בין הסיבות לכך שהשכר הינו מטיב יותר עם משרתי המילואים מתקשר לסיבה כי חלקם הינם הורים לילדים קטנים. 
על פי הנתונים העולים ממסמכי משרד האוצר, סך העלות למשרתי מילואים גבוה ממשרתי סדיר הן בקרב גברים והן בקרב נשים. לצד הפערים המצוינים, הודגש כי קיימים פערים מסוימים בין משרתי המילואים והסעיף שמשפיע על השכר הוא הגיל.
הפער בעלות משרתי המילואים מתקיים בשל הסיבה כי ככל שגילם מתקדם יותר ואלו נמצאים בשלב בחיים שבו הם מתוגמלים במקום עבודתם בשכר נאה, כך העלות לפעילותם בתפקידם הצבאי עולה. לצד זאת, נטען כי השכר גבוה ביחס לאחרים בשל הסיבה כי אלו אנשי משפחה, הנאלצים לפרנס את בני זוגם וילדיהם הקטנים. 
סוגיית הגיוס עלתה אף היא במסמכי משרד האוצר. אחד הנתונים הבולטים שהוצגו סביב הנושא, כלל מספר דרכים לפתרון הסוגיה שעלתה לאחרונה לכותרות ויצרה סערה רבה בשל סירובם של בני המגזר החרדי לחוק הגיוס. בין הדרכים שהוצגו לפתרון הבעיה ניתן היה להבחין בהארכת תקופת השירות של המגויסים בשירות החובה והגדלת כוח האדם בשירות הקבע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה