משפט

החרדים מאיימים: "רציתם חוק גיוס? נדרוש וועדת חקירה על ה-7 באוקטובר"

באופוזיציה מתמוגגים מנחת נוכח הטלטלה סביב חוק הגיוס ובפרט לאור העובדה שהחרדים מאיימים לנקום בעקבות סאגת גלנט שמאיימת על יציבות הממשלה
דוד זולדן |  3
מאיר פרוש, עמיחי אליהו, איתמר בן גביר, אריה דרעי, מיכאל מלכיאלי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי)
החרדים מגבירים את הטון ותוקפים את שר הביטחון: "גלנט העלה את נושא חוק הגיוס כדי לחמוק מהתשובות לוועדת החקירה על מחדל השביעי  באוקטובר. אנחנו נעלה את הדרישה לוועדת החקירה ולא יהיה זמן לדבר על חוק הגיוס". אמר שר בכיר בעילום שם. 
הממשלה תאריך את הארכת החוק הקיים עד לסוף חודש יוני. זאת בהתאם ללוח הזמנים שהכתיב בג"ץ, המכריח אותה להודיע עד אחד באפריל כיצד להתמודד עם סוגיית הגיוס הנפיצה.
 
בסיעות החרדיות חותרים לסיכום עם הסיעות הערביות על היעדרות בהצבעה בעת אישור החוק, דבר שיבטיח את אישורו גם בתרחיש לפיו יהיו חברי כנסת מהליכוד שיעדרו. בעוד המסר של נתניהו לפיו הליכה לבחירות פירושה הפסד לחמאס וסיבוך עסקת החטופים הרי שהחרדים לא מתרגשים מהאזהרות אלא שהן נועדו לאוזניהם של חברי הליכוד שמתלבטים בסוגיה.
נתניהו נערך במקביל לכל תרחיש ומתאם פגישות עם חברי כנסת מתנדנדים ובהם דני דנון, יולי אדלשטיין, יואב קיש וניר ברקת כדי להסיר את החשש שיצביעו על פי מצפונם בסוגיה הנפיצה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גם אנחנו נדרוש. איך 7/10 קרה למרות לימוד התורה
    שרית 03/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברצינות, אם לימוד תורה מגן ומציל, אז ועדת חקירה כוללת גם את ראשי הישיבות שתחת המשמרת שלהם קרה לנו 7/10. ויותר רציני, חברי החרדים, הפגנתם אחדות מרשימה אחרי האסון, לרגע היה נדמה שאנחנו הולכים להיות עם אחד. באמת עוד לא נמאס לכם מהפלגנות ושנאת ישראל הפשוטה שעולה מדברי הפוליטיקאים שלכם? שומעים כל הזמן כמה לנו נמאס מכולם - משמאל ומימין. אתם מרוצים?
    סגור
  • בואו נראה
    אוקי 04/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קרה ביום כיפור לפני 7/10 ? מה היה הדיון בשמחת תורה? איך ביזו את החרידים לפני 10/7 ? What community suffered the most in 7th of October? למה שהתורה תגן עלך כשאתה לא רק שונא אלא עושה הכל כדי להשמיד אותה ואת לומדיה. ואם זה ימשיך כך אנחנו נראה שאסון הבא יוכח שכל מה שאתה בוטח בו זה הבל כמו שקרה ב10/7
    סגור
  • 1.
    מה עם טובת המדינה?
    חיים 03/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מלחמות היהודים על אינטרסים פוליטיים ושהמדינה תלך ל עזעזל.
    סגור