כסף וצרכנות

שעון קיץ 2024: מתי מזיזים את השעה ולאיזה כיוון?

מחר יהיה היום האחרון לשנה זו לפי שעון חורף, ומחרתיים כבר נקום לפי שעון קיץ. מתי בדיוק מזיזים את השעון, ושאלת המיליון: קדימה או אחורה?
שירה יום טוב | 
שעון חורף, שעון קיץ (צילום shutterstock)
שעון החורף שמנהל את הלו"ז שלנו מאז אוקטובר האחרון צפוי לסיים את עונתו מחר, וליל חמישי צפוי להפוך ללפנות בוקר של שישי, כך שעות הזריחה והשקיעה יהפכו מאוחרות יותר בשעה, לצד מגמת התארכות זמן האור ביממה.
בהתאם לחוק קביעת הזמן, מדינת ישראל תעבור בלילה שבין חמישי (28.03.2024) לשישי ה-29.03.2024 לשעון הקיץ, כך שהיממה כולה תתחיל מוקדם יותר. בחמישי בלילה, אור ליום שישי בשעה 2:00 יש להזיז את מחוגי השעון שעה אחת קדימה לשעה 03:00 ובכך ייכנס לתוקפו שעון הקיץ התשפ"ד - 2024.
 
שעון הקיץ צפוי להסתיים ב-27.10.2024, בעוד שבעה חודשים מהזזת השעון הנוכחית כשהשעה תחזור שעה אחורנית ותרוויחו עוד שעת שינה.
ב-2013 יושמה רפורמת חילופי השעון האחרונה, לפיה בישראל מחליפים את השעון לקיץ ביום שישי האחרון של חודש מרץ, ומחזירים לשעון חורף ביום ראשון האחרון של אוקטובר. השינוי בחודש מרץ צמוד בדרך כלל ליום השיוויון האביבי בו שני חצאיו של כדור הארץ מוארים במידה שווה, וזה בדוק הזמן שמתחילים להרגיש את התארכותן של שעות האור במהלך היממה, גם מכיוון השקיעה וגם מכיוון הזריחה.
באיחוד האירופי בוטל שעון החורף, ובישראל כבר מספר שנים נעשים ניסיונות ליישר קו עם חוק הזמן האירופי במטרה להשאיר את שעון הקיץ לאורך כל השנה. המשמעות כאן היא כלכלית וצרכנית, מכיוון שבהינתן מצב של שעון קיץ לאורך כל השנה, השקיעה, כלומר סיומו של היום יהיה תמיד מאוחר יותר. 
לשעון קיץ השפעות על בריאות הנפש, והוא מקדם ביצוע פעילות ספורטיביות, פעילויות תרבותיות ושעות נוספות בחיק המשפחה. יחד עם זאת מדובר בחיסכון של מאות מיליוני שקלים למשק בשנה, זאת בעקבות הפחתת השימוש באנרגיה על ידי התעשייה.
גם במשקי הבית הפרטיים שעון קיץ תורם לחיסכון באנרגיה כאשר שעות החשכה מאוחרות יותר וכך ההתכנסות אל הבית מתאחרת והתלות בחשמל לצורך תאורה וחימום פוחתים. יחד עם זאת, בישראל קיימת התנגדות לביטול שעון החורף ומאז 2013 לא שונה נוהל קביעת הזמן שפוגש בין היתר שיקולים דתיים, תרבותיים, וכלכליים. עד שזה יקרה, ואם בכלל, נמשיך להזיז את השעון פעמיים בשנה. הכיוון לשעון קיץ: שעה אחת קדימה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה