כסף וצרכנות

משרד האוצר תחת מתקפה: "חסרים מיליארדים לשיקום הצפון"

ראש עיריית קריית שמונה התייחס לתוכנית "צפונה", וסיפר כי הוגשה טיוטה ראשונה שלדבריו הייתה לוקה בחסר וכללה פערים משמעותיים. אביחי שטרן: "ראינו איך הטילים נכנסו מצד אחד של הממ"דים ויצאו מהצד השני וזה אומר שהמיגון לא מספק". אלון גת, אחיו של החטופה כרמל גת: "אם רוצים לעזור לצפון, צריך לפתור קודם את עזה"
מערכת ice |  2
אביחי שטרן, בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, מיכאל גלעדי)
על רקע המתיחות ההולכות וגוברת בגזרת הצפון, ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, התייחס הבוקר (שני) בוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל, בראשות ח"כ מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי), לתוכנית "צפונה" לשיקום הצפון. "הוגשה לנו טיוטה ראשונה ביום רביעי בפגישה עם שר האוצר ושר הפנים, ואני חייב להגיד שההחלטה היתה חסרה מאוד".
"לאחר הערותינו, הוגשה לנו טיוטה נוספת שהכפילה את עצמה ועלתה מ-3 מיליארד ל-6 מיליארד וחצי שקל וגם ה-6 מיליארד הללו חסרים לעומת הדרום שם תוקצבו 18 מיליארד שקל", הוסיף שטרן. עוד אמר כי חסרים בהצעה הקריטריונים לחלוקה ולכן ראשי הרשויות לא יכולים לדעת איך התקציבים יחולקו בין הרשויות, בנוסף, אמר שטרן כי ברוב ההחלטה יש 'איקסים' ולא מצוין סכום, "וגם זה מדיר שנה מעינינו".
 
שטרן התייחס גם לתוכנית המיגון שכלולה בהצעת המחליטים ואמר כי היא מתבררת כלא רלוונטית משום שנושא המיגון דורש עיון מחדש. "ראינו איך הטילים נכנסו מצד אחד של הממ"דים ויצאו מהצד השני וזה אומר שהמיגון לא מספק, הנושא הזה צריך לבוא בחשבון כי עלות המ"מדים תעלה בהתאם לתקן שיתווסף", דברי שטרן.   
 
בדיון משתתפים גם בני משפחות החטופים, ביניהם אלון גת, אחיה של כרמל גת שחטופה בעזה. "אם אתם רוצים לעזור לצפון, אתם צריכים לפתור קודם את עזה ולהוציא את החטופים משם. זה מה שיפתור את ההפקרה שקרתה לנו ב-7 באוקטובר. אנחנו מפורקים מההתעלמות ומחוסר המעש. מה יהיה הפתרון בצפון? מה הפתרון בעזה? אין מחשבה. מה אני יודע? שבעוד חודשיים יהיה מחיר גבוה יותר עבור אחותי ואולי אחותי לא תהיה".
"זה כמו רולטה רוסית, חלק מהחטופים לא יהיו פה כשנהיה מוכנים לשלם מחיר גבוה יותר. כל הזמן המחיר עולה והאנשים מתמעטים. צריך לעשת מעשה ולהחזיר אותם, אחותי עכשיו שם סובלת בכל שניה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ראש עיר כושל
    פולי 04/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר שטרן מופיע באולפנים ונראה על פי ההתבטאויות שלו שהכל בסדר והממשלה בסדר.מדי פעם מתלונן קצת. ראש עיר כושל.
    סגור
  • 1.
    ולמה זה מפתיע משהו
    האמת תנצח 04/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סמוטריץ' כנראה יש לו העדפות אישיות אחרות לאן לנתב את הכספים........
    סגור