כסף וצרכנות

הבשר והעוף מזנקים במחיר: מה עלה ב-50% לקראת יום העצמאות?

מחירי הבשר הטרי המיובא והמקומי זינקו ב-50%. מחירי העוף טיפסו ב-10%-20%, תלוי ברשת בה נבדקו המחירים, כאשר בשר ההודו טיפס ב-15%-20% בשל מחסור
מערכת ice |  1
מחירי הבשר לקראת עליה (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, shutterstock)
תתכוננו למנגל יקר במיוחד ביום העצמאות. על פי בדיקה שערכו בידיעות אחרונות, מחירי העוף והבשר עלו בחדשים האחרונים בשיעורים משמעותיים, כשמחירי הבשר הטרי המיובא והמקומי זינקו ב-50%. מחירי העוף טיפסו ב-10%-20%, תלוי ברשת בה נבדקו המחירים 
לקראת יום העצמאות צפוי גל התייקרויות נוסף, שיחול גם על רשתות כמו טרה, עוף טוב ויחיעם, בעוד זוגלובק כבר העלתה מחירים. הבשורה הטובה לעת עתה - מבצעי החג הצליחו לשמור על מחירים דומים לשנים עברו.
 
ברשתות השונות מציינים עליות מחירים חדות. "העוף נמכר כיום במחיר שיא בחמש השנים האחרונות", נמסר לידיעות אחרונות, "ההתייקרות אינה באה לידי ביטוי מלא אצל הצרכנים, אך המחיר לקמעונאי ולקצביות עלה משמעותית יותר". 
לפי גורמי הענף, הסיבות להתייקרות הן ביקוש גובר, היצע לא מספק, מחסור בכוח אדם, פגיעה מהמלחמה בצפון ובדרום, עליית מחירי התערובות ומחלות שפגעו בלולים. עם זאת, צפויה ירידה בהמשך לאחר שבקעו לאחרונה 27 מיליון אפרוחים.
בתחום הבשר, המחיר של בשר טחון טרי זינק בעשרות שקלים לק"ג, בין היתר בשל ביטול המכרז הממשלתי שפיקח על המחירים. ההתייקרויות בעולם, עליית תערובות ודולר יקר הובילו גם לעלייה של מעל 40% במחירי הבקר ליבואנים.
כך או כך, מחירי בשר ההודו טיפסו ב-15%-20% בשל מחסור. יצרני מזון מדווחים על עליות מחיר בחלקים השונים של הבקר, לאיזון מחירי האנטרקוט שאיבדו ביקוש במהלך המלחמה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פשוט לא קונים ומחרמים את כל הרשתות שעושקים אותנו ומנצלי (ל"ת)
    דליה 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור