כסף וצרכנות
שקר ההנחות הגדול: אותו מוצר נמכר בעשרות שקלים הפרש
בדקנו ומצאנו פערי ענק במחיר על מוצרים מסוימים בין רשתות שונות. המקור לפער: אסטרטגיית שיווק הכוללת מבצעים זמניים לטובת הגדלת סל הקנייה. כל הפרטים
כולנו מכירים את ההפרשים הקטנים במחירים בין רשתות מזון שונות. פעמים רבות, מדובר בהבדלים של כמה שקלים בודדים בין מוצר למוצר. אבל מה קורה כשבוחנים את הפערים בצורה יותר מעמיקה? לאחר בדיקה והשוואה בין מספר רשתות מזון בעזרת אתר ההשוואה COMPRICE, גילינו פערים ניכרים, לפעמים בהיקפים מפתיעים שיכולים להגיע לעשרות שקלים.
כך לדוגמה, שישית קולה זירו – בסניף דבאח בצ'ק פוינט המחיר עמד על 36.90 שקלים, בעוד שבסיטי מרקט גדרה מצאנו את אותו המוצר במחיר של 54.90 שקלים, פער של כמעט 20 שקלים.
גם קורנפלקס אלופים של תלמה, שמצאנו במחיר הזול ביותר של 14.90 שקלים בשפע ברכת השם, ואילו בפרש מרקט המחיר היה 19.90 שקלים, פער של 5 שקלים.
שמן זית מהווה דוגמה נוספת לפערים משמעותיים: בשפע ברכת השם מצאנו אותו במחיר של 29.90 שקלים, בעוד שבמחסני השוק המחיר עמד על 44.90 שקלים – פער של כ-15 שקלים.
פערים נוספים שראוי לציין הם בצק עלים של רשת מעדנות, הנמכר באון ליין של רשת רמי לוי במחיר של 12.20 שקלים, בעוד שבסניף אחר המחיר היה 31.90 שקלים – פער של 60% ושל כמעט 20 שקלים. בחישוב מהיר של ארבעת המוצרים הללו בלבד, כבר מדובר בחסכון של כ-80 שקלים.
הפערים הללו לא מוגבלים למוצרים בודדים, אלא ניכרים באופן כללי. ובשיחה עם גורם בתחום ההסבר לכך הוא די פשוט – הרשתות הגדולות שואפות למשוך את הלקוחות אל החנויות שלהן בעזרת "הנחות" על מוצרים מסוימים, אך חלקם נמכרים במחיר כמעט זהה למחיר עלות. כך, רשתות רבות מציינות את המחירים הנמוכים כ"ברוב המקרים כמבצע זמני" – דבר המושך לקוחות, אבל למעשה מדובר בחלק מהאסטרטגיה שכוללת הנחות המבוצעות למטרת הגדלת סל הקנייה.
הפערים הללו מגיעים למצב שבו הצרכן יכול למצוא את המוצר במחירים שונים, שלעיתים נראים מופרכים ומנותקים מהמציאות. הבעיה נמשכת גם לאור העלויות השונות בין סניפים במיקומים גיאוגרפיים שונים. רשתות שממוקמות בשכונות או בערים קטנות, במיוחד כאלו שבהן עלויות השכירות וההוצאות גבוהות יותר, לרוב יתמחרו את המוצרים במחיר גבוה יותר, ובכך יביאו לרווח גבוה יותר מכל מוצר.
עוד ב-
לפי גורם בכיר בתחום, הפערים הגדולים נובעים מהאסטרטגיות השיווקיות של הרשתות: "חלק מהרשתות בוחרות למכור במחיר עלות או קרוב למחיר עלות כדי למשוך לקוחות ולהגדיל את הסל המלא. הן מציעות את המחירים הללו כ'מבצע זמני' לתקופת החג. רשתות אחרות, בוחרות להרוויח רווח גולמי של 20-30% על כל מוצר, כפי שעושות בממוצע כל הרשתות הגדולות, גם בסניפים בעיר או בשכונות. עבור סניפים קטנים בעיר או בשכונות, העלויות גבוהות יותר והם מוכרים במחיר גבוה כדי לכסות את ההוצאות. עם זאת, חשוב לציין שכל הרשתות מרוויחות בסופו של דבר רק 2-3% אחרי כל ההוצאות השוטפות כמו שכירות, שכר עובדים ועוד. כך שמדובר במשחק של תמחור שמתחלק בין הרווח של הרשת לבין הצורך למשוך לקוחות לחנות".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.בחודשיים האחרונים אני עושה השוואות מחירים באתר הזה קבוע (ל"ת)ירון 03/2025/13הגב לתגובה זו1 0סגור
-
1.אחלה אתראיילת 03/2025/13הגב לתגובה זו1 0מאוד שימושי . אני משתמשת רק בו לקניות בסופר.סגור
-
ממש! אתר מעולה להשוואת מחירים (ל"ת)אילנה 03/2025/13הגב לתגובה זו1 0סגור



