כסף וצרכנות

ענקיות המזון בלחץ: זו האפליקציה שנוגסת להם ברווח על חשבונכם

הכוח שאפליקציית יוקה (Yuka) הצרפתית העניק לצרכנים כבר הוביל לשינוי מתכונים ביותר מ-1,100 מוצרים ולהסרת כ-140 תוספים מזיקים מאז 2019
מערכת ice | 
עליית מחירים-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בעידן של ספקנות צרכנית גוברת, אפליקציית יוקה (Yuka) הצרפתית מחוללת מהפכה שקטה בתעשיית המזון והקוסמטיקה העולמית. עם בסיס משתמשים של 68 מיליון איש, שליש מהם בארצות הברית, האפליקציה שדורגה לאחרונה במקום הראשון בחנות האפליקציות של אפל בקטגוריית בריאות וכושר, מאפשרת לצרכנים לסרוק ברקודים ולקבל ציון מ-1 עד 100 על בריאות המוצר.
על פי YNET הכוח שהעניקה לצרכנים כבר הוביל לשינוי מתכונים ביותר מ-1,100 מוצרים ולהסרת כ-140 תוספים מזיקים מאז 2019, מה שמעמיד תאגידי ענק כמו קונאגרה במצב לא נוח כאשר מוצרי "Healthy Choice" שלהם מקבלים דירוג "גרוע" בשל תוספים כמו נתרן פוספט וקרגינן. תופעת יוקה והאפליקציות הדומות לה מסמנת מגמה חדשה בה הצרכנים, ולא הרגולטורים, מובילים את השינוי בתעשייה באמצעות דרישה לשקיפות ובריאות. 
גם בישראל, בלי מבצעים ובלי מותגים. השאלה שנשאלת חדשות לבקרים היא 'איך לנצח בקלות את יוקר המחיה?' בראיון עם שאול אמסטרדמסקי מתאגיד השידור, הסביר גל קולוג מה צריך לעשות ומי החברות שפשוט מתעשרות על חשבון הציבור.
קולוג ענה לשאלה של אמסטרדמסקי מי המותגים שהכי ''משחילים אותנו''. הוא הסביר: "דיפלומט, תנובה, שטראוס יש עליות מחירים שאין מחירים כאלו ומהצד השני יש קמפיינים אגרסיביים במיליוני שקלים ברשתות החברתיות. כמה כיף שאפשר להגיד את זה ולהגיע לראיון בלי שיגידו לך איזה שם להגיד''.

הוא הסביר לשאלה של אמסטדמסקי מי אומר לו שלא לדבר על חברה כזו או אחרת: ''בכל ראיון בערך. הם המפרסמים ואסור להשתלח בהם. במקום מסוים אומרים אפשר לדבר לא להגיד שם ספציפי''.
 
לסיום הוא הזכיר עוד חברה אחת: ''הא ושכחתי את שופרסל יש גרוע מזה? שנה שלמה מנסים להגדיל רווחים. אחרי שדיברנו איפה המותג הפרטי? קוראים שנמצאים במקומות עם כמה וכמה קמעונאיות ותחרות, אומרים איזה יופי אבל כואב הלב על מי שגר נגיד במצפה רמון או ערד וזה מה יש''.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה