כסף וצרכנות

יוחננוף עוקפים את המתחרים עם הסל הזול לשישי, מי יקר ב-200 שקל?

כמדי שבוע ice בודק ומוצא איפה נמצא סל שישי הזול ביותר, והשבוע הנתונים מפתיעים עם פערים עצומים בין הרשת הזולה ליקרה ביותר 
ענת סימן טוב | 
ice בדק ומצא (צילום shutterstock)
בדיקה צרכנית שבוצעה באמצעות אתר פרייסז מעלה נתונים ברורים: גם לקראת סוף השבוע, ובעיקר כאשר סל הקניות כולל מגוון רחב של מוצרי מזון בסיסיים – הפערים בין רשתות השיווק בישראל עדיין משמעותיים מאוד, ומגיעים לכמעט 200 שקלים.
הבדיקה כללה סל עשיר הכולל פירות, ירקות, מוצרי חלב, בשר טרי וקפוא, לחמים, שתייה, מצרכים יבשים כמו אורז, פסטה ושמן, וכן מוצרי ניקיון בסיסיים – כל מה שנמצא כמעט בכל סל משפחתי ממוצע לקראת שבת.
ההפתעה הגיעה מהטבלה השבועית: רשת יוחננוף תפסה את המקום הראשון עם הסל הזול ביותר, בעלות כוללת של 656.21 שקל – תוצאה מפתיעה יחסית, שכן בדרך כלל יוחננוף מתחרה בצמרת, אך לא תמיד מובילה. מיד אחריה, בפער של 20 אגורות בלבד, ניצבת רמי לוי עם סל של 656.41 שקל, שהפעם לעומת פעמים קודמות, לא תפס את הסל הזול ביותר.
מי שנמצאת בצד השני של הסקאלה היא שופרסל דיל, שבה עלות הסל טיפסה ל-851.99 שקל, מה שמציב אותה כרשת היקרה ביותר בבדיקה הנוכחית. הפער בין שופרסל ליוחננוף עומד על 195.78 שקל, שהם פער של כמעט 30% (29.83%) על אותם פריטים בדיוק.


במונחים שנתיים, אם משפחה מבצעת קנייה שבועית דומה, מדובר בפער של יותר מ-10,000 שקל בשנה בין רשת יקרה לרשת זולה. הפערים האלה לא נובעים רק ממוצרי פרימיום – אלא לעיתים קרובות ממוצרי בסיס יומיומיים כמו שמן קנולה, חלב, ביצים, חיתולים ואפילו מים מינרליים.
בין אם אתם עושים את הקניות שלכם ברשת גדולה או אצל מכולת שכונתית, ההמלצה היא אחת: השוו מחירים מראש. אתרי השוואת מחירים כמו פרייסז, אפליקציות קופונים ומבצעי מועדון יכולים לעזור להוזיל את הקנייה בעשרות אחוזים. ההבדלים בין הסלים מצביעים על כך שגם בשגרה – ובטח בתקופות כלכליות לחוצות – צרכנות נבונה עושה את ההבדל בין מינוס לפלוס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה