כסף וצרכנות

הרכב שלכם עבר תאונה? זה הפיצוי שלא אמרו שמגיע לכם

הקופה הסודית של משרד התחבורה: מאה מיליון שקל שוכבים ומחכים לבעליהם של רכבים שנפגעו בתאונות דרכים. למרות הבטחות קודמות של המשרד לשלוח מסרונים לזכאים, הדבר מעולם לא יושם בפועל, והקופה הענקית ממשיכה לגדול על חשבון אזרחים שלא יודעים שמגיע להם כסף
מערכת ice | 
מוסך-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בעמקי הביורוקרטיה הישראלית מסתתר אחד הסודות הכספיים הגדולים ביותר של השנים האחרונות - קופה עצומה של למעלה ממאה מיליון שקל השייכת לאזרחים רגילים שלא יודעים על קיומה. מדובר בכספי החזרים על אגרות רישוי שמגיעים לבעלי רכב שנפגעו בתאונות דרכים, אך רק מחצית מהזכאים מקבלים בפועל את מה שמגיע להם.
על פי הפרסום של וואלה, הנתונים המדהימים, שנחשפו בעקבות בקשת חופש מידע, מעלים תמונה של מערכת שמעדיפה לשמור על כספי הציבור במקום להחזיר אותם בצורה יזומה ויעילה. בין השנים 2017-2024 אירעו בישראל כ-299 אלף תאונות שהובילו להכרזה על הרכב כ"טוטאל לוס", אך רק 158 אלף נהגים הגישו בקשה לקבלת החזר - פער שמשאיר עשרות מיליונים במערכת במקום בכיסי הזכאים. למרות הבטחות קודמות של המשרד לשלוח מסרונים לזכאים, הדבר מעולם לא יושם בפועל, והקופה הענקית ממשיכה לגדול על חשבון אזרחים שלא יודעים שמגיע להם כסף.
בעוד הכסף שלכם תקוע משרד התחבורה הודיע בסוף 2024 על הוראת שעה המעניקה הארכה נוספת של חודשיים ליבואני הרכב, כך שיוכלו לרשום מכוניות שיוצרו באוקטובר-דצמבר 2023 כחדשות ולא כיד שנייה. לפי הצעת תיקון לתקנות התעבורה, מכוניות שהתאריך האחרון לרישומן הוא באוקטובר-דצמבר 2024 ייהנו מהארכה של חודשיים, הטבה המוערכת בעשרות מיליוני שקלים ליבואנים.
לפי החוק כיום, יש לרשום על שם לקוח כל מכונית חדשה שמגיעה לארץ תוך שנה ממועד הייצור שלה. במילים אחרות, היבואן מחויב להעביר את המכונית על שם הלקוח עד שנה לאחר תאריך הייצור שלה. אם היבואנים לא הצליחו למכור את המכוניות תוך אותה שנה, הן נמכרות בהנחה כמכוניות "יד ראשונה אפס קילומטר", הטבה שבפועל נעלמה מהשוק לפני כשנתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה