כסף וצרכנות
גוזרים עליכם קופון: רשתות השכונה מרוויחות, הצרכנים סופגים
בבדיקה של ice באמצעות אתר פרייסז, מצאנו כי סל קניות זהה יכול לעלות עד 280 שקל יותר – רק בגלל שהמכולת מתחת לבית. צרכנים שבויים? הרשתות גוזרות קופון
הם נמצאים ממש מתחת לבית, פתוחים עד שעות מאוחרות ומציעים חוויית קנייה מהירה ונגישה – אבל הנוחות הזו עולה ביוקר. בדיקה שערכנו באמצעות אתר פרייסז מגלה פערים משמעותיים בין רשתות הסופרים השכונתיים, כאלה שנועדו להשלמות של הרגע האחרון או לקנייה קטנה באמצע השבוע, אך בפועל עלולים לייקר משמעותית את יוקר המחיה.
על פניו, מדובר באותם מוצרים בדיוק: מזון בסיסי, חומרי ניקוי, מוצרי חלב, ירקות ועוד. אבל בין סניף שכונתי אחד לשני הפער במחיר עלול להגיע למאות שקלים. כך למשל, סל הקניות הזול ביותר בבדיקה נמצא ברשת רמי לוי בשכונה, שם עמד מחירו על 608.25 שקלים. לעומת זאת, את הסל היקר ביותר מצאנו ברשת סופר יודה, עם עלות כוללת של 888.79 שקלים.
הפער בין שני הסלים עומד על 280.54 שקלים – תוספת של כ-46 אחוזים. כל זאת על אותם מוצרים בדיוק. עבור משפחות המבצעות את רוב רכישותיהן בסניפים השכונתיים, מדובר בהוצאה מיותרת של אלפי שקלים בשנה.
בין הפערים הניכרים שמצאנו אבוקדו לק"ג נמכר ברשת ויקטורי של 4.90 שקל ובמחיר של פי 5 בעלות של 19.90 שקלים ברשת שופרסל אקספרס.
פער נוסף ניכר נתפס במחיר האקונומיקה שנמכר במחיר המוזל ברשת קרפור סיטי בעלות של 10.90 שקלים ובמחיר היקר בעלות של 19.10 שקלים ברשת שופרסל אקספרס.
מהנתונים נראה כי שלושת הרשתות האחרונים, ישנו ניסיון להרוויח על חשבון הצרכן ולתת את המחיר היקר ביותר, רק כי הוא כרגע תלוי באותו סופר עם אותו מוצר. לרוב, רשתות אלו הם המרוויחים הגדולים ומחזיקים נתח גדול בשוק.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



