כסף וצרכנות

טיסות החילוץ יצאו-אך איפה המוקד של הסיוע ההומניטרי?

הפיקוד על מוקד הסיוע לנוסעים שצריכים קדימות בחו"ל, נתקע. אם עד אתמול הוא היה תחת משרד התחבורה, היום זה שייך לגורם אחר. מה קורה עם הסיוע בקדימות? איפה זה עומד? כל הפרטים
ענת סימן טוב | 
ישראייר, ארקיע, אל על (צילום shutterstock)
טיסות החילוץ של הישראלים החלו היום, וכבר הבוקר נחתו טיסות ראשונות בנתב"ג. נוסעים נוספים צפויים לנחות בהמשך. היעדים שמהם הגיעו הטיסות כוללים את אתונה, לרנקה ובהמשך גם מורנה.
בתוכנית שהציגה שרת התחבורה מירי רגב, דובר על הקמת מוקד רח"ל (רשות החירום הלאומית) בשיתוף מפקדת אלון ומשרד התחבורה, שמטרתו לנהל את סדרי העדיפויות של הנוסעים על בסיס שיקולים רפואיים, שירות צבאי, חיילים ועוד.
עד אתמול המוקד פעל, אך כיום הניהול עבר לדורית שטיינמץ, מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שלקחה את הפיקוד לידיה. בפנייה מטעם המערכת לדורית בנושא ניהול טיסות החילוץ וקדימות הנוסעים – טרם התקבל מענה.
נכון לעכשיו, אזרחים שזקוקים לקדימות נותרים ללא מענה מסודר וללא פתרון. חשוב לציין כי מוקד פיקוד העורף לקדימות עדיין פעיל, אך לא ברור מה נעשה עם הפניות שמגיעות אליו.
חברות התעופה הישראליות, כמו אל על ואייר חיפה, מנסות למפות את הקדימויות, ואף הקימו עמודים ייעודיים להגשת בקשות. עם זאת, אין להן כלים אפקטיביים לבדיקה או לטיפול בנוסעים שנמצאים ביעדים שלא נכללים בטיסות החילוץ.
כך, למשל, חברת אל על קבעה קריטריונים לקבלת קדימות בטיסות, וביניהם:
* צורך בטיפול רפואי דחוף בישראל
* צורך בתרופה או בציוד רפואי שנמצא רק בישראל
* ניתוח דחוף בישראל
* נשים הרות מעל שבוע 32, אשר נדרשות לחזור לישראל
המאמץ לחלץ את הישראלים מחו"ל בעיצומו, אך נכון לעכשיו – הסדר והעדיפות אינם ברורים. מאות ישראלים שזקוקים בדחיפות לחזור ארצה נותרים ללא מענה. האחריות כעת עוברת לגורמים הממשלתיים, שצריכים להבטיח ניהול מסודר, אחיד ושקוף של מערך טיסות החילוץ – ולוודא שאף אזרח לא נופל בין הכיסאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה