כסף וצרכנות

ענקית האופנה הטעתה לקוחות בנוגע למבצעים והנחות - ותשלם קנס עצום

הנציבות האירופית הטילה מהלומה קשה על ענקית הקמעונאות המקוונת הסינית שיין, וקנסה אותה ב-40 מיליון אירו אחרי שחשפה שורה של הפרות חמורות בחוקי הגנת הצרכן
מערכת ice | 
קניות (צילום shutterstock)
הנציבות האירופית הטילה מהלומה קשה על ענקית הקמעונאות המקוונת הסינית שיין, לאחר שחקירה מקיפה חשפה שורה של הפרות חמורות בחוקי הגנת הצרכן. החברה, הידועה במחירים הזולים ביותר בשוק, הואשמה בשימוש בטקטיקות מניפולטיביות ומטעות שמפרות את החוקים האירופיים.
החקירה, שבוצעה בשיתוף עם רשויות הגנת הצרכן הלאומיות, גילתה מערכת שיטתית של הטעיית לקוחות באמצעות הנחות מזויפות וטקטיקות לחץ בלתי הוגנות. היום (חמישי) הגיע גם הקנס הגדול של החברה.
הנציבות האירופית הודיעה כי היא קנסה את ענקית האופנה בסכום עצום של 40 מיליון אירו (כ-160 מיליון שקל). החוקרים הגיעו למסקנה כי שיין מושכת לקוחות באמצעות הצגת מחירים מקוריים מזויפים ושימוש בטיימרים המתאפסים ללא הרף כדי ליצור תחושת דחיפות מלאכותית.
בנוסף לכך,  זוהו פערים חמורים בשקיפות החברה, כולל מדיניות החזרה לא מדויקת, טענות מטעות לגבי קיימות סביבתית ותיוג מבלבל של מוצרים. הרשויות גם מתחו ביקורת על הקושי שהחברה יוצרת ללקוחותיה בפנייה לשירות הלקוחות, מה שמגביל את יכולתם להעלות שאלות או תלונות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה