כסף וצרכנות

פער של 75% על מלפפונים – כך אתם משלמים בלי לשים לב

בדיקה שנערכה השבוע מגלה פערים מפתיעים בין רשתות המזון השכונתיות. חלק מהמוצרים מתומחרים כמעט כפול – על אותה הקנייה בדיוק
ענת סימן טוב | 
עליית מחירים (צילום shutterstock)
בדיקת מחירים שביצענו השבוע באתר "פרייסז", המתמקד בהשוואות מחירי סופרמרקטים, מצאה פערים בולטים בין רשתות המזון הפועלות בפורמט שכונתי. הסל שנבדק כלל מוצרי מזון וניקיון בסיסיים, כפי שנרכשים בדרך כלל בקנייה שבועית ממוצעת של משפחה.
הסל הזול ביותר נמצא בסניף של רמי לוי בשכונה, ועמד על 306.96 ש"ח. את הסל היקר ביותר מצאנו ברשת שופרסל אקספרס, שם הגיעה עלות הסל ל-367.42 ש"ח  פער של 60.46 ש"ח בין שתי הרשתות. מדובר בהבדל של כ-19.7% עבור אותה רשימת קניות בדיוק.
הפערים במחיר לא נובעים רק ממותגים יקרים או פריטים מיוחדים, אלא גם ממוצרי יסוד – לדוגמה, שמן קנולה, ביצים, חלב, לחם אחיד ומוצרי ניקיון בסיסיים. ברוב המקרים, הרשתות היקרות גובות 10% עד 25% יותר על אותם מוצרים שנמכרים ברשתות המוזלות.
המשמעות עבור הצרכנים היא ברורה: בקנייה שבועית רגילה, ניתן לחסוך עשרות שקלים בכל ביקור בסופר. בפריסה שנתית, משפחה ממוצעת יכולה לחסוך מאות ואף אלפי שקלים בבחירה עקבית של רשת זולה יותר.
הפערים הניכרים בין הרשתות היו למשל קפה נמס מגורען 200 גרם שנמכר ברמי לוי בשכונה בעלות של 29.80 שקל במחיר הזול, במחיר היקר בעלות של 43.90 שקל, פער של 47%.
פער נוסף נמצא במחירי המלפפון שנמכר בעלות מוזלת ברשת רמי לוי בשכונה בעלות של 7.90 שקל לק"ג ובAM:PM  בעלות יקרה של 13.90 שקל לק"ג, פער של 75%.
 
הבדיקה מדגישה פעם נוספת את החשיבות שבהשוואת מחירים, גם בקנייה הקטנה והיומיומית. עבור צרכנים רבים, מדובר בשאלה של נוחות מול עלות – אבל לעיתים קרובות, המרחק הקצר שווה את ההבדל בכיס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה