כסף וצרכנות

רמי לוי, יוחננוף או ויקטורי? זו הרשת הזולה השבוע

אמצע השבוע הוא זמן אידיאלי לרכישת "סל השלמות". מדובר בסל ממוצע ולא גדול אבל כזה שעדיין מצריך השוואה בין רשתות השיווק. בדקנו: איזו רשת מזון היא הזולה ביותר?
ענת סימן טוב | 
בדיקת אייס (צילום shutterstock)
לקראת תקופת החגים הקרבה, כשמשפחות רבות נערכות להוצאות כבדות על קניות המזון, ביצענו בדיקה מקיפה באמצעות אתר "פרייסז", כדי לבדוק היכן הכי משתלם למלא את סל הקניות השבועי. הבדיקה כללה עשרות פריטים מתחומי החלב, מוצרי בסיס יבשים, ירקות ופירות, שתיה קלה ועוד במטרה לבחון סל צריכה משפחתי מייצג.
כזכור, בבדיקת סל הירקות והפירות אשר ערכנו השבוע, סל המזון הזול ביותר בפירות וירקות יצא ברשת רמי לוי. שגם בבדיקה הזו, נמצאו אותם מוצרים עם פערים של עשרות אחוזים בין המוצרים, וגם בסל הקנייה, מה שממחיש שבדיקה מקדימה, היא חסכון כספי לכל משפחה, במציאות של יוקר המחיה.
בבדיקה הנוכחית, התוצאות מראות פערים משמעותיים בין הרשתות. לפי הבדיקה אותה ערכנו, הסל הזול ביותר נמצא ברשת רמי לוי, עם עלות סל כוללת של 490.31 שקל. לעומתו, הסל היקר ביותר נרשם ברשת שופרסל דיל, שם הצרכנים נדרשים לשלם 590.28 שקל מדובר בעבור אותם מוצרים בדיוק. כך שלמעשה, הפער בין הסל הזול לבין הסל יקר בבדיקה, עומד על 99.97 שקל, שהם כמעט 20% הפרש. מדובר בנתון דרמטי למשפחות שעורכות קנייה שבועית קבועה.
בבדיקה נמצאו פערים ניכרים במחירים על אותם המוצרים. בין הפערים הניכרים שנרשמו בין הרשתות היו 1 ק"ג עגבניות, שנמכרות בעלות הזולה של 2.80 שקלים ברמי לוי, ובעלות היקרה של 4 שקלים, ברשת ויקטורי. מדובר בפער של 42%.
עוד פער בולט נרשם במוצר גבינה צהובה חצי קשה 29%-27% במשקל שנמכר בעלות מוזלת של 32 שקל לק"ג ברשת קרפור היפר, ובעלות יקרה של 52.30 שקל בשאר הרשתות. חשוב לציין כי מדובר בפער של 38%.
פער נוסף נמצא בטחינה גולמית בארכה 500 גרם שנמכרת בעלות מוזלת של 5.90 שקלים ברשת ויקטורי, ובעלות היקרה של 10 שקלים ברשת קרפור היפר. מדובר בפער של 69%.
בשבוע שעבר, נערכה בדיקה דומה שהראתה כי סל המזון של קניות ה"השלמה" הזול ביותר היה ברשת רמי לוי, והסל היקר ביותר היה בשופרסל דיל. ישנם גם פערים במחירי הסלים, כל שהסל בשבוע שעבר של רמי לוי עמד על 420 שקל לעומת 460 שקל השבוע, והסל של שופרסל דיל עמד בשבוע שעבר על 462 שקל לעומת 590 שקל השבוע.
תוצאות אלו ממחישות את החשיבות שבהשוואת מחירים טרם הקנייה, במיוחד בעידן של יוקר מחיה ומבצעים מתחלפים. עבור צרכנים שלא בודקים מראש, מדובר בהוצאה עודפת של מאות שקלים בחודש. כל זה - רק בגלל בחירת סניף לא משתלם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה