כסף וצרכנות
רמי לוי, אושר עד או יוחננוף? זוהי רשת המזון הכי זולה בישראל
התחרות בין רשתות המזון מורגשת היטב. לשם כך, עשינו השוואה גדולה בין 11 רשתות מזון בולטות בשוק בכדי להבין: איזו רשת מזון היא הזולה ביותר בישראל
בעידן של יוקר מחיה בלתי נגמר, עליות מחירים כמעט בכל תחום, ושחיקה מתמשכת בכוח הקנייה, סל הקניות השבועי הפך מזמן לזירת מאבק כלכלית של ממש. עבור משפחות רבות בישראל, כל ביקור בסופר הוא לא רק עניין לוגיסטי, אלא החלטה צרכנית קריטית. הבחירה באיזו רשת לערוך את הקניות משפיעה באופן ישיר על התקציב החודשי, ולעיתים יכולה להיות ההבדל בין חיים מאוזנים לגרעון כלכלי שקט.
הישראלים אוהבים להתווכח על פוליטיקה, אבל כמעט כולם מסכימים על דבר אחד: יוקר המחיה מהדהד והקניות בסופר יקרות מדי. בדיוק בגלל זה החלטנו לערוך בדיקה מקיפה, כדי להבין אחת ולתמיד: איזו רשת היא באמת הכי זולה בישראל.
לשם כך, ביצענו השוואה של סל קניות גדול במיוחד באמצעות אתר פרייסז. כללנו בסל מוצרים מכל הסוגים: מוצרי חלב, בשר, נקניקים, שתייה, מוצרים יבשים, ירקות, פירות, חומרי ניקוי, חד פעמי, חטיפים ועוד, בדיוק כמו שקונה משפחה ממוצעת בכל שבוע.
כזכור, בבדיקה הקודמת אותה ערכנו על סל קניות של אמצע שבוע, נבחרה רשת רמי לוי כזולה ביותר. כעת, בדקנו 11 רשתות מזון מובילות ברחבי הארץ בכל המגזרים. התוצאה הייתה ברורה ומובהקת: רשת רמי לוי מציעה את הסל הזול ביותר, עם עלות כוללת של 1,106.82 שקל.
את הסל היקר ביותר מצאנו דווקא ברשת טיב טעם, שגובה לא פחות מ־1,439.71 שקל על אותם מוצרים, פער של 332.89 שקל. שהם כמעט 30% יותר. מדובר בהבדל מהותי לכל משק בית, בטח כשזה מצטבר לאורך חודשים.
ועם המספרים האלה אי אפשר להתווכח: בחישוב שנתי, משפחה שבוחרת לקנות ברשת הזולה במקום ביקרה יכולה לחסוך מעל 16,000 שקל בשנה. כלומר, ההחלטה באיזו רשת לעשות קניות, היא לא רק שאלה של נוחות או קרבה לבית, אלא החלטה כלכלית קריטית, עם השפעה ישירה על רמת החיים.
כדי להבין את הרקע לפערים האלה, בדקנו גם את מצב הרווחיות של הרשתות עצמן. רשת רמי לוי, שמובילה את הטבלה מהצד הזול, ממשיכה להגדיל את ההכנסות, ברבעון השני של 2025 היא חצתה לראשונה את רף שני מיליארד השקלים במכירות. עם זאת, הרווח הנקי שלה דווקא ירד מעט, מ-70 מיליון ברבעון המקביל אשתקד ל־62 מיליון כעת מה שמעיד על אסטרטגיה ברורה: ויתור חלקי על רווחיות כדי לשמור על תמחור אטרקטיבי ללקוח. גם שיעור הרווח הגולמי ירד מ-23.2% ל-22.9%, נתון שמוכיח את ההשקעה המתמשכת בהוזלה לצרכן, גם במחיר של שחיקה ברווחיות.
לעומתה, טיב טעם, הרשת בה הסל היה היקר ביותר, חוותה ירידות חדות ברווחיות במהלך 2023 הרווח התפעולי ירד ב-21% והרווח הנקי צנח בכ-38%, ועמד על כ־37.7 מיליון ש"ח בלבד. עם זאת, מתחילת 2024 נרשמת התאוששות חלקית הרבעון השני הציג קפיצה של 37% ברווח הנקי, ואילו הרבעון השלישי כבר הציג זינוק של 102%. עדיין, מדובר בהתאוששות חלקית בלבד, והפערים בשטח ניכרים היטב.
מה שכל זה אומר בפועל הוא פשוט: למרות שכולנו אוהבים לחשוב שאנחנו יודעים איפה הכי זול בפועל, הנתונים מראים בבירור איפה באמת חוסכים כ-330 שקל. זה הבדל גדול, במיוחד כשמדובר באותם המוצרים בדיוק, באותו שבוע, בשוק פתוח ותחרותי.
עוד ב-
השוואת מחירים אולי נשמעת כמו פעולה שולית אבל היא משפיעה באופן ישיר על חשבון הבנק. ובזמן שהרשתות שוקלות אסטרטגיות של תמחור מול רווח, לצרכן הפשוט יש רק מטרה אחת - לא לצאת פראייר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



