כסף וצרכנות
הונאה זדונית בביט עשויה לסכן גם אתכם: "נעלם הכסף"
אפליקציית התשלומים הישראלית "ביט", ניצבת בימים האחרונים בעין הסערה בעקבות מעשה מרמה פשוט מאוד שעשוי לסכן משתמשים רבים. האם קיבלתם בקשה “להעביר את הכסף” או “לקבל את הכסף"?
מי שחשפה את הדברים היא היוצרת הדיגיטלית בר רחמים, המשמשת גם כמנכ"לית חברת פרוגרס בר, אשר שיתפה פוסט בו גוללה מקרה שהובא לידיעתה:
"הסיפור הוא על מישהו מבוגר שרצה סה"כ למכור את האופניים שלו", תיארה רחמים, "הנוכלים אמרו לו שהם מעבירים מקדמה על סך 7,000 שקלים אבל הם לא באמת שלחו 7,000 שקל - הם שלחו בקשה לקבלת 7,000 ש"ח לחשבון שלהם!", הבהירה יוצרת הדיגיטל.
מקור הטעות הוא בחולשה של האפליקציה הפופולרית, שמציגה את הבקשה להעברת תשלום לאדם אחר ואת ההצעה לקבלת תשלום מאדם אחר באופן זהה מבחינת עיצוב.
מוכר האופניים, שקיבל בקשה "להעביר את הכסף" התבלבל והסיק שהוא מעביר את התשלום שקיבל מהרוכשים אליו ולחץ על הכפתור. מה שקרה בפועל הוא ש-7,000 שקלים שלו הועברו לנוכלים.
עוד ב-
רחמים הדגישה עוד כי בפנייה "להעביר את הכסף" לא מופיע אפילו מספר הטלפון של המבקש, רק שם וסיבה. “ברגע שהוא לחץ אישור - פוף, נעלם הכסף”.
מוכר האופניים, שפנה לביט זכה על פי רחמים להתעלמות-התנערות. “הם אמרו שמבחינתם מה שקרה לא תקין, והסכימו לתת לו את מספר הטלפון שאליו הלך הכסף, אבל לא היו מוכנים לפצות אותו. הנציגה אמרה גם שתפנה למנהל שלה, אבל מאז נעלמו עקבותיה", תיארה רחמים שהתראיינה בנושא גם לאתר מאקו.
מוכר האופניים, שפנה לביט זכה על פי רחמים להתעלמות-התנערות. “הם אמרו שמבחינתם מה שקרה לא תקין, והסכימו לתת לו את מספר הטלפון שאליו הלך הכסף, אבל לא היו מוכנים לפצות אותו. הנציגה אמרה גם שתפנה למנהל שלה, אבל מאז נעלמו עקבותיה", תיארה רחמים שהתראיינה בנושא גם לאתר מאקו.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



