כסף וצרכנות

הקרב על הצרכנים מתחמם: הנחה חדשה שוברת שיאים

בעוד הספקים הפרטיים מנסים לשמור על יציבות, סופר פאואר מפתיעה עם מהלך שמעמיק את ההנחות ומחדד את התחרות בשוק. מסלולי חשמל חדשים, ביטול מסלולים ישנים ומיתוג מחדש יוצרים מציאות חדשה – אך גם מגבלות משמעותיות לצרכנים
מערכת ice | 
חשבון חשמל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בעוד שוק החשמל הפרטי ממשיך להתחרות על ליבם של הצרכנים, חברת סופר פאואר, שפעלה בעבר תחת השם אלקטרה פאואר ונמצאת בבעלות סופרגז ואלקטרה, השיקה מסלול תעריפים חדש שמטלטל את הענף. החברה מעלה את הרף עם קו תמחור שמעניק הנחה עמוקה יותר מזו שהייתה נהוגה עד היום – 21% על צריכת החשמל בשעות הלילה.
המסלול הלילי מתייחס לטווח שבין 23:00 ל-7:00, והוא מזכיר במבנהו את מודלי ההנחה שמציעות חברות החשמל הפרטיות האחרות. עם זאת, בעוד המתחרות מעניקות 20% הנחה בלבד, סופר פאואר בחרה לעלות מדרגה ולהציע אחוז נוסף שמעמיד אותה בראש טבלאות המחיר.
במקביל, החברה מרעננת גם את מסלול היום. שעות 7:00 עד 17:00 יתומחרו מעתה בהנחת 16%, אחרי שנים שבהן הוצע במסלול זה שיעור הנחה של 15%. זאת בזמן שחברות אחרות ממשיכות להיצמד לנתון הקודם ואינן מעלות את ההנחה.
עוד במהלך משמעותי: החברה מבטלת את מסלול ההייטק שהיה קיים עד כה, ושהעניק 10% הנחה בטווח שעות רחב במיוחד – מ-23:00 ועד 17:00. ביטול המסלול מתבצע כחלק מתהליך מיתוג רחב, שבמסגרתו תחולק פעילות החברה לשניים – חשמל תחת השם סופר פאואר ופעילות גז וגפ"מ תחת סופרגז פאואר.
מלבד נקודות הזכות, קיימות גם מגבלות. ההנחות מתאימות אך ורק לצרכנים בעלי מונה חכם, בעוד שרוב משקי הבית בישראל עדיין מצוידים במונה בסיסי. בנוסף, ההטבה ניתנת רק למסלול אחד – לילה או יום – ולא ניתן לשלב בין השניים. שעות הערב, 17:00 עד 23:00, אינן נכללות בשום מסלול, אף שהן נחשבות בעונות מסוימות לשעות צריכה גבוהות במיוחד.
יש לקחת בחשבון גם את פרק הזמן הדרוש למעבר בין ספקים – כ-60 יום – וכן את ההתייקרות הצפויה במחירי החשמל בתחילת השנה הבאה. ההנחה ניתנת על רכיב הצריכה בלבד, ולא על התשלום הקבוע שמופיע בכל חשבון.
על פי נתוני רשות החשמל, כבר 300 אלף צרכנים עברו לספקים פרטיים, כשבזק מובילה את השוק. יחד איתה פועלות חברות כמו אמישראגז, סלקום, פרטנר, פזגז ו-HOT. רובן מציעות הנחות דומות, ולעיתים משפרות את התנאים למי שמצטרף לשירותים נוספים שלהן. המסלול הנפוץ ביותר נשאר זה של הנחה קבועה בשיעור 5%-6.5% בשנה הראשונה – בעיקר כי הוא מתאים גם לבעלי מונה רגיל.
עם זאת, בשוק נשמעים קולות של ספקים שמתקשים להשיג רווחיות מאחר והם רוכשים חשמל מיצרנים פרטיים במחירים שאינם מאפשרים הוזלות משמעותיות. חלק מהחברות אף מקטינות פעילות או מפסיקות הטבות בעבר, כמו ביטול העמקת הנחה בשנת הפעילות השלישית. אל הזירה מצטרף בקרוב גם רמי לוי, מה שצפוי להוסיף עוד שכבת תחרותיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה