כסף וצרכנות

גיטרות, צעצועים ולק ג'ל: הישראלים מוכרים לחו"ל והרווחים מזנקים

בשיא תקופת הסגר של משבר הקורונה, זינק מספר המוכרים הישראלים ב-Ebay בעשרות אחוזים וגם מספר המכירות זינק משמעותית. מה המוצרים המבוקשים ביותר שמוכרים הישראלים?
רועי בהריר-פרל | 
המוצרים המובילים במכירות ישראלים ב-Ebay (צילום unsplash, מסך Ebay)
משבר הקורונה, מתברר, עשה רק טוב למוכרים הישראליים באיביי: במהלך חודש אפריל 2020 זינק היקף המכירות המשותף שלהם בלא פחות מ-46% ביחס למרץ ומספר המוכרים זינק ב-40%. עדות נוספת לכך ניתן לראות במכירות הכלליות ברבעון הראשון של 2020: הישראליים באיביי מכרו במהלכו כ-800 אלף מוצרי היגיינה ופנאי, כשמחצית מהם נמכרו במהלך מרץ ואפריל.
יעדי הביקוש המרכזיים:  מערב אירופה וארה"ב
המוכרים הישראלים, שלכ-60% מתוכם אין אתר מכירות ברשת, שלחו את מוצריהם במהלך החודשיים האחרונים בעיקר לארה"ב, לקנדה לבריטניה, ולגרמניה.  
כמו כן, נרשמה עליה חדה במכירות דרך איביי בתוך ישראל. רוב המוצרים שנמכרו מגיעים מקטגוריות האופנה (23%), הבית (19%) התכשיטים (11%), אלקטרוניקה (10%), וכן מתחומי הקוסמטיקה, משחקי השולחן וחלקי חילוף לרכב.  
מעניין לגלות כי הזינוק במכירות של הישראלים באיביי התרחש חרף הפגיעה בהיקף המשלוחים ברחבי העולם לאחר שתנועת המטוסים צומצמה באופן דרסטי ואף על פי שמרכזי הדואר במדינות השונות פעלו תחת מגבלות. גם העובדה שלקוחות רבים חששו מבעיות בשילוח ושמחירם של חלק מהמוצרים (למשל, סמארטפונים, תוספי תזונה, נעלי ספורט, משחקי וידאו ומשקפי שמש) שנמכרו על ידם לחו"ל גבוה יותר בארץ.
נתון מפתיע במיוחד מגיע מקטגוריית כלי הנגינה: במהלך הרבעון הראשון של 2020 נמכרו דרך איביי כ-8,500 גיטרות בישראל ובעולם. בנוסף, נמכרו כ-7,500 זוגות נעלי ספורט, 5,700 משחקי וידאו ו-3,000 מוצרי כושר לבית.

יש לציין כי את המכירות הללו מבצעים אנשים פרטיים ורשתות גדולות כאחד. לעתים, הרשת הגדולה נמנעת מלמכור את מוצריה באיביי תחת שמה כדי לשמר את התחרות בשוק הפיזי, או, לחילופין, פותחת מעין אאוטלט מקוון של מוצריה. המגמה צפויה להימשך בזמן הקרוב, אבל בממדים קטנים יותר.
לדברי אנה פלקין, מנהלת חטיבת פיתוח עסקי ב-eBay ישראל, רוסיה ומזרח אירופה: "הזינוק בהיקף המוכרים החדשים מעניקה משנה תוקף לתפקידו של עולם האיקומרס במשבר העולמי. אם בגל הראשון ראינו זינוק אדיר בביקוש למוצרים כמו אלכוג'ל ומסיכות לפנים, כעת משהביקוש התייצב, אנחנו רואים פריחה של מוצרים לטיפוח אישי כמו צבע לשיער ומסיכות פנים, מוצרים לכושר שניתן לעשות בבית וגם מוצרים בידוריים כמו משחקי ווידאו. אין ספק שעסקים עוברים כעת שינויים מאוד משמעותיים – ומי שידע להתאים את עצמו ולהגיב מהר – יצליח לשרוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה