כסף וצרכנות

חייבה פעמיים יותר מ-1000 לקוחות: פשרה בייצוגית נגד הוט מובייל

 הוט מובייל גבתה הן בגין הנפקת הכרטיס והן במעמד סיום ההתקשרות. הנזק הכולל לקבוצת הנתבעים עמד על כ-43 אלף שקלים. הלקוחות יפוצו תוך 60 יום
אילן שניג |  2
סניף הוט מובייל (צילום פייסבוק)
פשרה בייצוגית נגד הוט מובייל:  תפצה לקוחות שגבתה מהם תשלום כפול עבור כרטיס SIM חכם. הפיצוי יינתן באמצעות זיכוי החשבון החודשי, אך החברה תהיה רשאית לקזז את סכום הפיצוי מיתרת חובה – אם קיימת ללקוח.
לקוח לשעבר של חברת ‘הוט מובייל’ הגיש נגדה, לפני מספר חודשים, תביעה ייצוגית, באמצעות עו”ד צביאל מוסקוביץ’, בטענה כי החברה גובה תשלום כפול על כרטיס חכם (SIM), שהושאל ללקוחותיה במסגרת הטבת החברה. החיוב, נטען בתביעה, מתבצע פעמיים: הן בגין הנפקת הכרטיס במעמד ההצטרפות, והן במעמד סיום ההתקשרות, אם אינו מוחזר לחברה.
בכתב הגנתה טענה חברת ‘הוט מובייל’ כי ערכה בדיקה מקיפה, ממנה עלה כי נפלה טעות נקודתית בעניינו של מגיש התביעה, שנבעה ככל הנראה מהעובדה ששני הקווים שבבעלותו שימשו בשתי תוכניות שונות – האחת במסגרת תוכנית ההטבה האמורה, והשנייה לא.
לפי גרסת ‘הוט מובייל’, בדיקה רוחבית אותה ערכה העלתה, כי 1,102 לקוחות בלבד סבלו מחיוב כפול, מאחר שבמהלך ההתקשרות עם החברה היו מנויים על תוכנית שכללה את ההטבה, ובפועל חויבו בגין אותו כרטיס חכם פעמיים. הנזק הכולל לקבוצת הנתבעים, לגרסת ‘הוט מובייל’, עמד על כ-43 אלף שקלים.
קראו עוד ב-ice
בהסכם הפשרה נקבע, כי הלקוחות הנפגעים מהחיוב הכפול שנותרו מנויים פעילים של ‘הוט מובייל’ יפוצו תוך 60 ימים ממועד קבלת הפשרה. ‘הוט מובייל’ טענה כי קיים קושי מעשי לאתר מנויים שסבלו מחיוב כפול, אך אינם נמנים יותר על מנוייה, ולפצותם באופן ישיר. כמו כן טענה החברה לנזק שונה בין הלקוחות הללו – כאשר מנגנון האיתור והחישוב עתיד להיות מסורבל ביותר.
לפיכך נקבע בפשרה, כי יתרת הסכום הכולל לחברי קבוצה זו תועבר ע”י ‘הוט מובייל’ לקרן לניהול וחלוקת כספים שנפסקו כסעד, לא יאוחר מ- 45 ימים ממועד תשלום סכום הפיצוי למנויים הפעילים. בנוסף, התחייבה ‘הוט מובייל’ לבטל את ההטבה ולא לגבות יותר תשלום בגין כרטיס חכם בתום ההתקשרות. כמו כן, נקבעו בפשרה גמול למגיש התביעה הייצוגית ושכר טרחת עורכי דין.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גם לי קרה
    יקיר 07/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה על הפנים אני נמשל לקוח חדש של החברה קיבלתי סים והכול אבל שבאתי ורכשתי מכשיר חדש הנציגה אמרה שהסים שיש לי של החברה לא מתאים ויש להחליף לחדש פתאום אני מגלה חיוב למרות שהובטח חינם ולא ביקשתי סים כלל כי יש לי אמרתי אך הנציגה אמרה שהסים הזה לא יתאים וביגלל זה צריך סים חדש נוסף אבל ללא עלות כמובן ששיקרה ולקח מלא חודשעם עד שלבסוף זיכו אותי
    סגור
  • 1.
    גמול....
    גמול מסתורי 06/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה ה״גמול״ למגיש התביעה ועורכי דינו...??? נשמח אם תוכל לציין את הסכום.. לעיתים קרובות- ה״גמול״ גדול יותר מהסכום אותו מקבלים כל הזכאים לפיצוי- גם יחד..... במקרה זה האם הגמול הוא גדול יותר מ- 43 אלף שקלים??? יש לי תחושה שכן..
    סגור