כסף וצרכנות

ישראל כ"ץ: "לא תהיה העלאת מסים בתקציב הקרוב"

שר האוצר אמר בתדרוך לעיתונאים כי יקדם העברה של תקציב חד שנתי שיתמקד בגורמים מחוללי צמיחה ולא יכלול העלאת מסים. עוד הוא ציין כי ידון עם יו"ר ההסתדרות על התייעלות המגזר הציבורי, אולם שלל פיטורים בו

איתי פת-יה |  1
ישראל כ"ץ (צילום פייסבוק/ ישראל כץ)
"לא תהיה העלאת מסים ולא יהיו גזירות בתקציב המדינה הקרוב", כך אומר שר האוצר ישראל כ"ץ מוקדם יותר היום (ד') בתדרוך לעיתונאים.
כ"ץ הביע את תמיכתו בהעברת תקציב חד שנתי ל-2020 בלבד, צעד בו תומכים גם בדרג המקצועי באוצר ובבנק ישראל, אולם מתנגדים אליו בכחול לבן. כמו כן הזכיר כ"ץ כי גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מצדד בהעברת תקציב חד שנתי, כפי שהאחרון צייץ היום בטוויטר.
"אנחנו פועלים לגבש תקציב אחראי, תקציב שבו גם יהיה דגש על דברים מחוללי צמיחה. אני מצפה שהמערכת הפוליטית תתנקה משיקולים פוליטיים ותתמקד בהעברת התקציב", אמר כ"ץ, "כל כלכלן וכל אחד מבין שאם לא נעביר עכשיו תקציב זה חוסר אחריות. אנחנו חייבים את הכסף והחוקים האלה כדי לסייע ולהצמיח את המשק".
 
קראו עוד ב-ice
שר האוצר שלל את האפשרות של פיטורים במגזר הציבורי, אולם ציין שידון עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד על התייעלות במגזר זה. "המגזר הציבורי חייב לשאת בנטל ולתרום את תרומתו למאבק בקורונה", הוא הוסיף, "נדרוש מההסתדרות גמישות תעסוקתית, להסב עובדים במגזר הציבורי לתחומים שהם נדרשים בהם, לדיגיטציה ולתחומים אחרים שילוו את היציאה מהמשבר". זה עתה הגישו במשרד האוצר לשר הצעה שתביא לקיצוץ של 45 מיליארד שקל בהוצאות השכר במגזר הציבורי בשלוש השנים הקרובות.

בין הסוגיות הנוספות אליהן התייחס כ"ץ היו גם סיומה של תכנית מחיר למשתכן, ותכניות שבכוונתו לקדם דוגמת הורדת מחירי פירות וירקות, הסרת מכסי יבוא ומעבר לתמיכה ישירה בחקלאים; הפשטת הליך רישוי העסקים; הרחבת סמכויות השלטון המקומי בתחום החינוך; הקמת מתקני כליאה חדשים; קידום רפורמת הבנקאות הפתוחה ודיגיטציה של השירות הציבורי לאזרח.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מזל שכחלון לא שר האוצר. הוא בוודאות היה מעלה מיסים (ל"ת)
    ניב 07/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור