כסף וצרכנות

התחזית – אבטלה: כחצי מיליון ישראלים יישארו בבית עד סוף השנה

80% ממקבלי דמי האבטלה יממשו את הזכאות להם עד יוני 2021, תנאי תת-תעסוקה לרבים מהחוזרים; שירות התעסוקה מבקר את מדיניות הקצבאות וקורא למקד את המאמצים בהשבת אנשים למעגל העבודה

מערכת אייס | 
אבטלה בתקופת הקורונה (צילום freepik)
שירות התעסוקה צופה תחזית רחוקה מחזרה לשגרה: על פי הצפי שפרסם היום (חמישי), בשירות מוערך כי בסוף השנה יישארו כחצי מיליון ישראלים ללא עבודה. השירות מתריע מפני חזרה איטית מאוד לעבודה, המלווה בעלייה במספר דורשי העבודה.
הנתונים משקפים כי לפחות 80% ממקבלי דמי האבטלה עתידים לממש את כל תקופת הזכאות, והדבר חוצה את כל קבוצות האוכלוסייה. התמריץ לחזרה לעבודה בקרב משתכרי שכר נמוך ירד בעקבות הארכת קצבאות האבטלה עד יוני 2021. החשש הוא שאותם עובדים ימשיכו למצוא את עצמם גם בהמשך כמבקשי הבטחת הכנסה, אך יאבדו את הזכאות לכך – כי ניצלו את כולה בתקופת המשבר.
נכון להיום, נתוני שירות התעסוקה מצביעים על 857,648 דורשי עבודה, בהם 543,800 בחל"ת. שיעור האבטלה עומד על 21%. המשק, שעוד רחוק מלחזור לתפקודו בעבר, מזמן מצב של עבודה בתנאי תת-תעסוקה, בו העובדים מקבלים הן שכר נמוך משנהגו לקבל והן עובדים בעבודות שלא הולמות את כישוריהם.
התחזית של אוגוסט מממשת את התחזיות השחורות של מרץ, שצפו שלישראל ייקח שנים רבות להתאושש מהמשבר הכלכלי. בניגוד למדינות רבות אחרות ב-OECD, שהתמקדו בפיצוי האזרח ובשילובו החוזר לעבודה במקביל, בישראל המיקוד הינו בעיקרו בפיצוי ובתשלום קצבאות, ללא מערך הכשרות מחודש, או תכניות השבה של ממש למעגל העבודה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה