כסף וצרכנות

תיירות בעידן הקורונה: כמה ישראלים טסו לחו"ל באוגוסט בהשוואה לשנה שעברה?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוני התיירות לחוץ לארץ אשר מראים על כ-54 אלף ישראלים בלבד שטסו לחו"ל באוגוסט, ירידה של מעל ל-90% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד

ניר קומם | 
שדה תעופה (צילום freepik)
אוגוסט ישראלי במיוחד עבר על אזרחי הארץ: לאחר שפל של כל הזמנים ביציאות מהארץ בחודש אפריל – 3,000 בלבד – בחודש אוגוסט נרשמה עלייה קלה במספר הישראלים והישראליות היוצאים וחוזרים מחו"ל. הפערים בהשוואה לאוגוסט שעבר אדירים: 54.7 אלף ישראלים יצאו לחו"ל בחודש אוגוסט, לעומת 1.2 מיליון יציאות באוגוסט שעבר. דרך האוויר, נרשמו 54.3 אלף יציאות לחו"ל, לעומת 1.1 מיליון יציאות באוגוסט 2019. מתוך אותם יוצאים, 7.6% היו של אזרחי ישראל המתגוררים בחו"ל והגיעו לביקור מולדת בארץ. חישוב המבקרים כולל את כל מי שנכנס בשערי הארץ – פועלים, דיפלומטים, תיירים ואנשי עסקים.
מאז ההכרזה על פתיחת השמים באמצע אוגוסט, התעדכנה מעת לעת רשימת המדינות הירוקות אליהן מורשים ישראלים להיכנס.  נכון להיום (ראשון), הישראלים מורשים לבקר ב-30 מדינות: איטליה, גיאורגיה, ניו זילנד, קנדה, דנמרק, בריטניה, הונגריה, פינלנד, אוסטריה, גרמניה, בולגריה, קרואטיה, סלובניה, ירדן, אסטוניה, לטביה, ליטא, אסטוניה, רואנדה, הונג קונג, קפריסין, אוסטרליה, אורוגוואי, פורטוגל, איחוד האמירויות, אירלנד, נורווגיה, יוון, טייוואן, סינגפור ותאילנד. עם זאת, לא כל מדינה שישראל מרשה לאזרחיה לצאת ולבקר בה, מאשרת הדדית כניסת ישראלים לשטחה.
בינואר-פברואר השנה, מספר המבקרים עמד על 698.5 אלף כניסות – גידול של 2.5% בהשוואה לינואר-פברואר המקבילים, מה שעשוי היה לבשר על תנופה בתיירות לשנה הקרובה, אלמלא במרץ האחרון נאסרה כמעט לחלוטין כניסת זרים. מאז נסגרו, החלו השערים אט-אט להיפתח, אך המספרים עדיין נותרו נמוכים. מספר הכניסות לשטח הארץ באוגוסט היה קטן אף יותר ממספר היציאות: נרשמו רק כ-20.4 אלף כניסות מבקרים, בהשוואה ל-324.2 אלף באוגוסט 2019. 99% מסך הכניסות התבצעו דרך האוויר. כיום, מתאפשרת כניסה באישור חריג של משרד האוכלוסין וזו מותנית בהתחייבות לכניסה לבידוד של 14 ימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה