כסף וצרכנות

למרות הסגר: אלו הרשתות שלא מאפשרות לממש את תווי הקנייה באינטרנט

מדי שנה מקבלים ועדי העובדים תווים לקנייה ברשתות הגדולות כשי לחג בשווי כולל של למעלה מ-2 מיליארד שקלים; לפי ועדי העובדים, למרות הסגר, אלו הרשתות לא מאפשרות לממש את התווים ברכישה מקוונת; כל הפרטים

ניר קומם |  1
גיפט קארד (צילום freepik)
הסגר השני שיחל בשישי הקרוב ויימשך לכל אורך חגי תשרי, כאמצעי להורדת היקף התחלואה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, והפגיעה הכלכלית במרבית הענפים במשק, לא מנעו מרשתות השיווק להודיע כי לא יאפשרו לממש את תווי השי ברכישה מקוונת, אלא רק בקנייה פיזית. מיליוני לקוחות המחזיקים בתווי קניה לא יוכלו לממשם ברכישות און-ליין.
מנתוני חברת וועדים, המרכזת את הפעילות הכלכלית-חברתית של וועדי העובדים בישראל, עולה כי רשתות השיווק הנפיקו תווי קניה ושי בהיקף עצום של 2 מיליארד שקלים אותם שיווקו לוועדי עובדים ונציגי הנהלות, כשי לחג לציבור העובדים. היקף זה המהווה כ-45% משוק ה"שי לחג" הנאמד ב-4.5 מיליארד שקלים. ענף "השי לחג" ניצל מפגעי הקורונה, ולא קטן ביחס לשנה שעברה, הודות לחוזקתם של ועדי העובדים.
כעת עולה כי בשל הסגר והסגירה הפיזית של מרבית הרשתות הנכללות בתווים, לא ניתן יהיה לממש את תווי השי שקיבלו עובדים רבים כשי לחג ראש השנה, ברכישות מקוונות. הרשתות אשר לא מאפשרות את הרכישה המקוונת הן רמי לוי עם 'התו המלא', רשת יינות ביתן, מגה בעיר ושוק מהדרין עם 'תו פלוס', רשת פוקס עם 'דרים קארד' ורשת קניוני עזריאלי עם תו ה'גיפט קארד'. 'תו הזהב' של שופרסל מאפשר רכישה מקוונת רק באתר שופרסל ו-BE, אך בשאר 90 הרשתות הנכללות בתו, לא ניתן יהיה לבצע רכישה מקוונת.
יעקב אלוש מנכ"ל חברת ועדים, מציין שהכשלים והקשיים שמערימות רשתות השיווק במסחר בתווי הקניה מתגלים שוב במלוא עוזם וחושפים שוב את אוזלת היד של הרגולטורים והמחוקקים, שלא מביאים להסדרת המסחר ההוגן בתווי הקניה בישראל.  אלוש מוסיף כי ועדי עובדים רבים, הביעו כעס רב ומאיימים להפסיק את רכישת התווים אם הרשתות לא תאפשרנה רכישות מקוונות בתווים אלו.
אלוש מציין כי נתון עגום נוסף שהעלתה הבדיקה מראה כי הגמלאים שקופחו בסגר הראשון, שכן רבים מהם לא קיבלו שי לחג פסח הקודם, ייפגעו גם בראש השנה על אף שהפעם דאגו המעסיקים לחלק להם תווי שי לחג. כעת מסתמן כי בשל הסגר לא יוכלו הגמלאים, אשר מתבקשים להימנע מהתקהלויות המוניות בסופר-מרקטים, להיעזר בהם ברכישות מקוונות במהלך הסגר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אנחנו ב-2023
    יואב שחם 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר שנתיים אחרי הקורונה ועדיין רוב הרשתות לא מאפשרות קנייה אונליין עם השוברים. https://www.pay2.co.il/מיהן-החנויות-המכבדות-את-תו-הזהב/
    סגור