כסף וצרכנות

ארה"ב: 1 מתוך 10 אנשים נופלים קורבן להונאות בכרטיסי מתנה

אחד מכל עשרה אנשים נופלים קורבן להונאות בכרטיסי מתנה, כך פרסם מגזין AARP שמציג כי האמריקנים הפסידו כ-400 מיליון דולר בגלל הונאות במהלך מגיפת הקורונה
בן רז | 
גיפט קארד (צילום freepik)
לפי דוח שפרסם מגזין AARP האמריקאי, אחד מכל עשרה אנשים נפלו קורבן להונאות בכרטיסי מתנה. על פי ועדת הסחר הפדרלית, כרטיסי המתנה עמדו בראש רשימת אמצעי התשלום המדווחים בכל שנה מאז 2018 בארצות הברית. עבריינים מבקשים את המידע בגב הכרטיס כדי לאסוף את הערך ששולם מראש. כ- 11% מהאנשים שהתבקשו להשתמש בכרטיסי מתנה לתשלום חשבונות, מיסים או התחייבות כספית אחרת רכשו את הכרטיסים כמתבקש, על פי סקר AARP. האמריקנים הפסידו כ -400 מיליון דולר בגלל הונאה במהלך מגפת הקורונה.
כ -1 מתוך 10 אנשים נפלו קורבן להונאות כרטיסי מתנה, על פי סקר של AARP, קבוצת הסנגור לאמריקאים מבוגרים. בהונאות אלה, הנוכלים משכנעים לקוחות פוטנציאליים שהם צריכים לרכוש כרטיס מתנה, המכונה לפעמים שובר אלקטרוני, כדי לשלם חשבונות, מיסים או התחייבות כספית אחרת. הנוכל מבקש את המידע בגב הכרטיס כדי שיוכלו לאסוף את הערך ששולם מראש.
האמריקנים הפסידו 245 מיליון דולר להונאות כרטיסי מתנה במהלך פרק הזמן הזה, בערך שליש מהמבוגרים אומרים שהם או מישהו שהם מכירים התבקשו לקנות כרטיס מתנה לתשלום שטר, אגרה או חוב, על פי סקר AARP, שבדק 1,000 מבוגרים מגיל 18 ומעלה ומבין הנשאלים, 11% קנו את הכרטיסים כמתבקש.
הסיבות העיקריות לכך שאנשים התבקשו להשתמש באמצעי התשלום היו לשלם אגרה, פעמים רבות בקשר לזכייה בלוטו או הגרלות גדולות יותר, ולהתמודד עם מספר ביטוח לאומי או בעיית חשבון. מקרים של הונאות עלו משמעותית במהלך מגפת הקורונה, מבצעים טרפו את האמריקנים על ידי מכירת תרופות, תוספי מזון וטיפולים מזויפים כנגד מפגת הקורונה ובנוסף, גם גניבת זהות הקשורה לדמי האבטלה.
האמריקנים דיווחו על אובדן של כמעט 400 מיליון דולר בגלל הונאה הקשורה לקורונה מאז ינואר 2020, על פי ה- FTC. כמעט 237,000 איש הגישו דוח הונאה, כאשר האדם הממוצע הפסיד 337 $, הנתון האמיתי ככל הנראה גבוה יותר, מכיוון שנתונים אלה משקפים רק את הנוכלויות המדווחים על ידי הצרכנים מרצונם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה