כסף וצרכנות

בוקינג מפסידה: בתי המלון יוכלו לפרסם מחירים זולים יותר

צו חדש קובע כי בתי המלון בישראל יוכלו להציע מחירים נמוכים מהמחירים המוצגים באפליקציית בוקינג. תגובת בוקינג: "אנו מייחסים חשיבות רבה לשמירה על הוראות הדין והרגולציה בישראל"
שירה יום טוב | 
בוקינג צו (צילום אילוסטרציה)
בבית הדין לתחרות אישרו את הצו המוסכם בין חברת בוקינג לממונה על התחרות מיכל הלפרין. במסגרת הצו נקבע כי בוקינג לא תחזיק מעתה בטאבו על פרסום המחירים הזולים ביותר לחבילות נופש.
הצו המדובר נחתם בנובמבר האחרון ונקבעו בו הסכמות אליהן הגיעה הלפרין כממונה על התחרות. הסכמי חברת בוקינג עם בתי המלון מגבילים את המלונות המפרסמים אצלם בפרסום חבילות ועסקאות נופש כך שלא יוכלו לפרסם מחירים זולים יותר מאלו המתפרסמים באתר בוקינג.
כאמור, עם אישור הצו יוסרו מגבלות אלו וכעת יוכלו בתי המלון לפרסם מחירים נמוכים מהמחירים שפורסמו עבור עסקאות המלון בבוקינג. בוקינג נדרשת להסיר את המגבלות המוסכמות עם בתי המלון בתוך כחצי שנה מהיום.

כבר לא הכי זולה. אפליקציית בוקינג. צילום: יחצ
ההוראות בצו אושרו במלואן על ידי בית הדין לתחרות ותוקפן יעמוד למשך ארבע שנים. חודד במתן הצו כי בוקינג לא תוכל למנוע כל הגבלה על הצעת מחיר טובה יותר לרכישת חופשה בבתי המלון ובכלל זה לא תוכל בוקינג להגביל את המחירים שיבחרו למסור בתי המלון בטלפון, בדלפקי הקבלה ובכל אמצעי מקוון כמו אתרי המלונות עצמם או לא מקוון.
צו דומה כבר ניתן לחברת בוקינג באירופה, כאשר בשנת 2015 נטלה על עצמה בוקינג התחייבויות דומות בכל הנוגע להסכמיה עם בתי המלון באירופה, זאת בעקבות בדיקה שנערכה בשיתוף פעולה של רשויות התחרות באיטליה, שבדיה וצרפת.
באופן מפתיע, התאחדות בתי המלון בישראל הגישה הסתייגות על הסכמות הצו אך הסתייגותם נדחתה ובית הדין לתחרות קבע שלא ברור איך ההתאחדות שמייצגת את חברי הענף והאינטרס הציבורי מסתייגת מהצו. ההסכמות בצו הוכרו כמקדמות את התחרות.
 תגובת בוקינג על הצו: "כחברה אחראית, אנו מייחסים חשיבות רבה לשמירה על הוראות הדין והרגולציה בישראל, בדיוק כפי שאנו שואפים לעשות בכל מקום אחר בו אנו פועלים. על כן, אנו מברכים על ההסכמות אליהן הגענו עם רשות התחרות, אשר אינן כוללות, במפורש או במשתמע, כל ממצא של הרשות בדבר הפרת חוק התחרות בידי בוקינג. כעת אנו יכולים להמשיך בגיבושן של שותפויות חזקות עם מקומות אירוח בישראל, כפי שעשינו עד כה.
מטרתנו המרכזית היא להעניק ללקוחותינו חווית חופשה מהנה וחלקה ככל האפשר, תוך סיוע לצמיחה העסקית של כל שותפינו במקומות האירוח. המודל העסקי שלנו מבוסס על אספקת חוויית השוואת מחירים שקופה ועקבית עבור הצרכנים, תוך גיוס לקוחות מרחבי העולם ויצירת עסקים חדשים עבור שותפינו. בכך אנו יוצרים שדה פעילות שוויוני בין בתי מלון עצמאיים קטנים, בתי נופש ודירות אירוח אורבניות ובין אתרי נופש גדולים ורשתות מלונות מבוססות מרחבי העולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה