כסף וצרכנות
מה לעשות עם שוברים וזיכויים שתוקפם פג במהלך סגר הקורונה?
לאחר שהתקבלו תלונות נגד עסקים שלא מכבדים שוברים שפג תוקפם בעת הסגרים שנכפו בשל הקורונה ולצרכנים לא הייתה אפשרות לממשם, המועצה לצרכנות מסבירה מה צריך לעשות
במועצה לצרכנות התקבלו תלונות צרכנים נגד בתי עסק המסרבים לכבד שובר מתנה/זיכוי/תו קנייה/קופון שתוקפם פג במהלך תקופת סגר ו/או הגבלות תנועה ו/או תקופה שבה בית העסק הפיסי נסגר באופן זמני. וכך צרכנים נותרו עם תווים , זיכויים ושוברים לעיתים במאות שקלים ללא יכולת לממשם.
הרשות להגנת הצרכן פרסמה ב-20 במאי 2020 הנחייה הקובעת כי הימים בהם הוגבלה התנועה והפעילות העסקית בחנויות הפיסיות לא יבואו במניין הימים למימוש שובר המתנה/זיכוי/תו קנייה/קופון, ומניין הימים למימוש ימשיך להיספר ממועד פתיחת החנות שבה רכש הצרכן את המוצר, או ממועד פתיחת כל חנות אחרת של הרשת באותה עיר שבה גר הצרכן, לפי המוקדם. כך שהתווים מוארכים באופן אוטומטי על מנת לאפשר לצרכנים לממשם.
ברוב רשתות השיווק לא ניתן היה לממש את התווים ברכישה באתרי האינטרנט אלא רק בחנויות הפיזיות — דבר שהקשה על הציבור בשל סגירת המשק. כך, אנשים רבים נותרו עם תווי קנייה בשווי מצטבר של מאות מיליוני שקלים שלא ניתן לממשם אונליין. במקרה שבו על העסק מסרב לאפשר לצרכן להאריך את השובר ולממש אותו - המועצה הישראלית לצרכנות ניסחה מכתב לפנייה בית העסק בדרישה להאריך את תוקף השובר.
במועצה לצרכנות אומרים כי: "קהל המשתמש בשוברים /זיכויים הוא קהל שבוי ודווקא בתקופה קריטית מבחינת הצרכנים, של חזרה לשגרה מצופה מבעלי העסקים לאפשר לצרכנים להאריך את התפוגה ולרכוש בעסקאות שייהנו מהם שני הצדדים בחזרה לשגרה , הבראת המשק, והנעת גלגלי הכלכלה" .
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


