כסף וצרכנות

ראשי רשויות בהתנחלויות: "מפסיקים את ההתקשרות עם סלקום"

ראש מועצת בנימין וראש מועצת גוש עציון במתקפה נגד סלקום והכריזו על פתיחת מכרז חדש עם חברת תקשורת אחרת.  גם רשת החינוך הדתית נעם-צביה הכריזה על הפסקת ההתקשרות: "יצרו משוואה הזויה ומופרכת". כמו כן, הירידה של המניה התמתנה
אביחי דלאל |  2
ישראל גנץ (צילום יהונתן סינדל פלאש 90)
היום המטלטל של סלקום נמשך. לאחר השביתה שנערכה היום (שלישי) בעד דו קיום ושוויון, ראשי רשויות בהתנחלויות הודיעו כי יפתחו מכרז חדש לפתיחת התקשרות עם חברת תקשורת אחרת, גם רשת החינוך הדתית נעם-צביה הצטרפה לחרם והחליטה לסיים את ההתקשרות. כמו כן, בסיכום המסחר בבורסה, הירידה של מניית סלקום התמתנה.
כאמור, ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ יצא במכתב חריף להנהלת סלקום בו  כתב: "נדהמתי לגלות כי סלקום הצטרפה באופן סמלי לשביתה בה פתחו גורמים עויינים מהחברה הערבית בישראל. להזכירך, השביתה עליה הכריזה ועדת המעקב של הציבור הערבי הינה מחאה על המבצע שמובילה מדינת ישראל ברצועת עזה. היא באה על רקע 'המתקפה על הפלסטינים בירושלים, בשייח ג'ראח ובמסגד אל-אקצא', וכן במחאה על 'המתקפה על הציבור הערבי בכלל ובערים מעורבות בפרט'".
גנץ המשיך וכתב: "התבלבלתם בחברת סלקום בין אוהב לאוייב, שכחתם מיהו הצד הטוב ומיהו הצד הרע. עם צמד המילים 'דו-קיום' אתם מטשטשים את העובדה כי מחבלים ופורעים ערבים קמים בימים אלה על העם היהודי. מדובר באבדן עשתונות ערכי שאני רואה חובה להתנער מהשתייכות אליו. על כן, הנחתי את גזברות המועצה להביא לסיום ההתקשרות עם חברת סלקום בהקדם האפשרי. הנחתי גם כן שההתקשרות החדשה תהיה עם חברה שאינה מגלה הזדהות עם פעולות של אוייבי ישראל בעת שאזרחי ישראל נתונים תחת מתקפת טרור ערבי בכמה חזיתות".
בנוסף, לגנץ גם ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן הודיע על החרמת החברה ומסר: "שביתה לדו קיום, אתם השתגעתם? רוצים לייצר סימטריה כשאין ולא הייתה סימטריה? אנחנו מצפים מחברת סלקום שתסייע למשק הישראלי, לא שתזיק לו מבפנים עם שביתות וחיזוק לגרועים שבאויבנו. אנחנו  במועצת גוש עציון נעשה את ההפך - נתמוך בכל עובד ערבי שמחרים את השביתה המקוממת ונצא מידית למכרז חדש לאספקת שירותי תקשורת במקום חברת סלקום, עימה אנחנו עובדים היום. סלאמת סלקום - תשבתו בלעדינו".
גם במועצה האזורית הר חברון החליטו על תהליך התנתקות מהחברה. יוחאי דמרי ראש המועצה הנחה את גזבר המועצה ואת אנשי המקצוע במועצה להתחיל את הליך הניתוק מסלקום ולבצע זאת בצורה המהירה ביותר. 
בהודעה שפורסמה בשם המועצה האזורית הר חברון נמסר: "במועצה גילו בתדהמה על ההחלטה של חברת סלקום להזדהות במחאה הנותנת רוח גבית לאויבי ישראל דווקא בימים בהם חיילנו, ואזרחינו, סופגים פגיעות מאלימות  מטורפת של אויבנו זה המקום לחבק את החיילים והאזרחים העומדים באומץ ומגינים על ארצנו ומדינתנו. אין צורך לממן ולשלם לחברה הנותנת לגיטמציה למעשים חמורים, כמו שנעשו השבוע".
לדברי ראש המועצה דמרי: "כשאני מוצא את עצמי בימים האחרונים מטפל באירוע אחרי אירוע של פגיעות בנפש וברכוש  של תושבי ,כשאני רואה את הפגיעות הנעשות כנגד אזרחי מדינת ישראל בכל מקום שהם, אין מקום להזדהות עם אויבנו. אין צודקת מהמערכה הזו הבאה להגן על אזרחנו  אני לא מעוניין שנותני שירות המקבלים כסף מאיתנו יגבו את אויבינו".
רשת החינוך, נעם-צביה הדתית, המונה כ-161 בתי ספר במגזר הדתי, הוציאה גם כן הודעה שבה היא יוצאת גם היא בחרם  על חברת הסלולר: "החלטתה של סלקום ליצור משוואה הזויה ומופרכת בין עם ישראל לבין אויבנו הקמים עלינו לכלותנו".
למרות גל העזיבות, הירידה במניית סלקום התמתנה. המנייה החלה את היום בשער של 1,213 אג' ולקראת השעה האחרונה למסחר חלה ירידה של 4.04%. אך המסחר של היום הסתכם בירידה בשיעור של 1.9% לשער של 1,190 אג'.
סלקום בתגובה שלה על הביקורת  מסרה: "ההתכנסות היום היתה בקריאה לדו קיום וחיים משותפים ובאה מהמקום של עובדים שחיים ועובדים יחד. מובן מאליו כי אין ולא היה כל קשר או הזדהות עם השביתה של ועדת המעקב במגזר הערבי. בדיעבד, העיתוי היה שגוי והוא זה שאיפשר למי שמחפש להלהיט רוחות, ליצור קשר שלא קיים בין שני הדברים. נמשיך לפעול, לשרת ולחזק את צה"ל ואת כלל תושבי המדינה בימים קשים אלה ולפעול לדו קיום ולעבודה משותפת של יהודים וערבים בסלקום".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הטומטומים נותנים לגיטמציה להחרים כל תוצרת מהשטחים
    ראובן 05/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדהים איך השטחים הכבושים מורידים אי קיו ,,,,
    סגור
  • 1.
    ממוטטים לא מפרנסים תומכי טרור בתקשורת!!@
    כוח לפטריוטים# 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש לנו כוח למוטט את כל חברות התקשורת שתומכות באויב בשעת מלחמה. אחים אחיות אוהבי הארץ, בוא נגדע את הכוח המופרז שנתנו להם. לא מפרנסים תומכי טרור בתקשורת !!!!!!
    סגור