כסף וצרכנות

מיכל הלפרין פורשת וברשת עוקצים: בלי שום רשימת הצלחות

פעיל השמאל עו"ד שחר בן מאיר השאיר דף ריק לאחר רשימת ההצלחות של הממונה על התחרות, ואיש התקשורת יוסי לוי כתב בציניות על ההחלטה שמפעל "נשר" ליצור מלט לא יהיה עוד מונופול
מערכת ice |  2
מיכל הלפרין (צילום ויקיפדיה)
הממונה על התחרות, מיכל הלפרין, פורשת לאחר חמש שנים בתפקיד לאחר ביקורת קשה על התנהלותה בתפקיד ובמיוחד לאחר דו"ח מבקר המדינה.
הלפרין, בת ה-55, הודיעה לשר הכלכלה עמיר פרץ כי תסיים את התפקיד ב-1 לאוגוסט כדי לקחת פסק זמן אותו תנצל לכתיבה ומחקר באוניברסיטת הרווארד. הלפרין התמנתה לממונה על ההגבלים העסקיים בינואר 2016 על ידי ראש הממשלה נתניהו (ששימש גם כממלא מקום שר הכלכלה דאז) ובמהלך כהונתה נשמעה ביקורת כאשר לא הכריזה על מונופול אחד בכל חמש שנות כהונתה ולא פעלה באופן אקטיבי נגד המונופולים, אלא רק דרך הטלת קנסות.
על פי דו"ח מבקר המדינה שיצא החודש, עשר חברות שולטות ביותר ממחצית שוק המזון, וכך המצב גם בעולם הבנקאות בישראל כאשר שני הבנים הגדולים שולטים ביותר מ-50% מהשוק. למרות זאת, הלפרין ורשות התחרות לא השתמשה בסמכותה ולא הכריזה על החברות הגדולות כקבוצות ריכוז, וזאת על אף התייקרות מחירי המזון בישראל ועל אף שהלפרין עצמה הודתה כי לבנקים ישנם סממנים של קבוצות ריכוז.
כתב דה מרקר, גיא רולניק, כתב על כך עוד ביולי 2020: "מיכל הלפרין, ראש רשות התחרות לא נוגעת בטייקונים וחברות ענק. היא מתמקדת במעטפות, מרצפות ולחם. אחרי המחאה החברתית רשות התחרות קיבלה תקציבים, סמכויות ורוח גבית היסטורית - אבל הלפרין בעיקר רוצה לחזור הביתה בשלום. התחרות תחכה".
לאחר פרסום דו"ח מבקר המדינה, כאמור, החליטה הלפרין לפרוש מתפקידה וזאת לאחר רשימת הצלחות דלה, לעומת אי הכרזת ענקיות כמו "תנובה" ומפעל "נשר" כמונופולים, ואישור מיזוג אלטשולר שחם ופסגות - שתי החברות הגדולות בתחום ההשקעות.
פעיל השמאל, עורך הדין שחר בן מאיר עקץ: "מאמר שכתבתי לרגל סיום כהונתה של מיכל הלפרין", שם הוסיף מסמך ובו "ההצלחות של מיכל הלפרין בהגנה על הציבור מפני יוקר המחיה בעיקר בתחום המזון. להלן רשימת ההצלחות" והשאיר המשך דף ריק.
 
איש התקשורת יוסי לוי המשיך את המגמה והגיב לו: "מר בן מאיר היקר, אתה מתעלם מאחד מגדולי הישגיה של הגברת הלפרין, ההחלטה שמפעל "נשר" ליצור מלט לא יהיה עוד מונופול. החלטה שרק לן בלווטניק, שהוא רק במקרה בעליו של ערוץ 13, יודע כמה היא שווה לו. ההחלטה עברה בשקט מתחת לרדאר. אגב, נחשו ילדים מי מינה את הגברת הלפרין לתפקידה?!".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המונופולים הגדולים : חברות הספנות שם הצרה ומשם תפתח
    תעשיין 05/2021/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ההיפר האינפלציה לשוק הישראלי ,כל היתר בר תחרות
    סגור
  • 1.
    נושא המחקר איך דפקתי את הישראלים (ל"ת)
    שומשום 05/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור