כסף וצרכנות

שר התקשורת קבע: עוברים לחשבוניות דיגיטליות, מי יהיו פטורים מכך?

חברות התקשורת יחוייבו לעדכן מנויים קיימים וחדשים במעבר לחשבונית דיגיטלית. תישמר לצרכן האפשרות לקבל את החשבונית בדואר. גילאי 65 ומעלה יוחרגו מההחלטה. השר גינזבורג הסביר: "אין סיבה להמשיך ולהשתמש בנייר שפוגע בסביבה"
כפיר אדר |  3
פרסום דיגיטלי (צילום pixabay, unsplash, pexels)
שר התקשורת, חה"כ איתן גינזבורג, החליט היום (שלישי) לשנות את ברירת המחדל לשליחת החשבון החודשי של חברות התקשורת למנויים, משליחה בדואר לשליחה באמצעים דיגיטליים. ההחלטה התקבלה לאור התפתחויות הטכנולוגיות והחידושים של השנים האחרונות ובפרט בשנה האחרונה עם מגפת הקורונה, שהובילו לעלייה משמעותית בשימושים באמצעים דיגיטליים והעלו את האוריינות הדיגיטלית בקרב הציבור הישראלי על כל מגזריו.
התפתחות זו מאפשרת את שיפור הנגשת המידע לציבור שהולכת יד ביד עם המגמה העולמית להגנה על הסביבה באמצעות צמצום השימוש בנייר. על פי הנתונים שבידי משרד התקשורת, כ-70% מסך המנויים של חברות התקשורת מקבלים כיום את החשבוניות באמצעים דיגיטליים (מסרון או דוא"ל).
מדובר בהחלטה שהיא המשך למגמה של משרד התקשורת לקדם את הנגשת המידע לצרכן ולהפחית ברגולציה עודפת ומתוך תפיסת עולם סביבתית ובמטרה לצמצם את השימוש בנייר. ההחלטה התקבלה לאחר שפורסם שימוע בנושא ולאחר התייעצות עם הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן וגורמים רלוונטיים נוספים.
לחשבוניות הדיגיטליות יתרונות משמעותיים: הגעת החשבון ללקוח ניתנת למעקב; היא נמסרת במהירות ומגבירה את השקיפות לצרכן, ובכך מאפשרת לברר חיובים מבעוד מועד ולערער עליהם בטרם מבוצע החיוב בפועל. בנוסף, אמצעי דיגיטלי אינו מושפע משינויים שונים כגון שינוי כתובת, ונגישותם של חשבוניות דיגיטליות גבוהה ומאפשרת את קריאתם בכל מקום ובכל זמן. לצד יתרונות אלה חשבוניות דיגיטליות מקדמות מדיניות קיימות והפחתת שימוש בנייר.
להלן עיקרי האסדרה החדשה:
-מתן אפשרות בחירה לחברות לשליחת חשבוניות באמצעים דיגיטליים.
-למנוי תהיה אפשרות בכל עת לפנות לחברה על מנת לשנות את אופן קבלת החשבון.
-חברה תציג למנוי במעמד ביצוע העסקה את אפשרויות בפניו למשלוח החשבון החודשי.
-בעסקה פרונטלית יוצגו האפשרויות בכתב או בעל פה.
-חברה רשאית לשנות את אופן משלוח החשבון החודשי למנוי קיים רק לאחר שהודיעה למנוי על השינוי באמצעות הודעה במסמך נוסף שיצורף לחשבון החודשי ובאמצעות הודעה נוספת במסרון או באמצעות דואר אלקטרוני.
-במידה והמנוי חסום לקבלת מסרונים, הודעה נוספת תשלח באמצעות דואר אלקטרוני.
-במידה ולחברה אין אפשרות לשלוח למנוי את החשבונית באמצעי דיגיטלי (המנוי חסום למסרונים או לא מסר מספר טלפון נייד, וכן לא מסר לחברה כתובת דואר אלקטרוני).
-החברה לא תשנה את אופן קבלת החשבון, גם מבלי שהמנוי ביקש באופן מפורש.
-החברה לא תהיה רשאית לשנות את ברירת המחדל למנויים שבחרו את אופן קבלת החשבון.
-החברה לא רשאית לשנות ברירת מחדל למנויים בגילאי 65 ומעלה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גולן טלקום לא שולחת חשבוניות בכלל
    שמוליק 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שרוצה יכנס לאתר ויראה חשבוניות, ואז יראה שלפני שלושה חודשים נגמר מבצע 25 שח לחודש והמחיר קפץ ל 99. בהצלחה.
    סגור
  • מישהו אמר ייצוגית ולא קיבל (ל"ת)
    עוד עו"ד 06/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הבייה שהם לא באמת שולחות חשבויות דיגיטליות
    שמואל 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב החברות מפסיקות ךשלוח את החשבונית במייל אחרי כמה חןדשים בטענות שונות, ואז מתחילה עליית מחירים או שינוי בחשבונית לטובתם. וכמו בחברת בזק, רק בסוף יוני נקבלו את חשבונית אפריל, אף פעם לא בזמן, זו השיטה
    סגור