כסף וצרכנות

"ההחלטה של הנדל היא צעד ראשון בכיוון הנכון"

המועצה הישראלית לצרכנות בירכה על החלטתו של שר התקשורת להטיל מגבלות על פעילותה של "אייס תקשורת חכמה" בטענה שהיא פוגעת בזכויות הצרכנים - אך קוראת לצעדים קשים אף יותר
יאיר מור |  2
יועז הנדל (צילום אתר הכנסת)
המועצה הישראלית לצרכנות מגיבה על החלטתו הראשונה של שר התקשורת הטרי, יועז הנדל, להטיל מגבלות על פעילותה של ספקית האינטרנט "ICE תקשורת חכמה" בשל התנהלותה הפוגעת בזכויות הצרכנים. בעקבות הפרסום אודות החלטתו של השר, נאמר לנו מהמועצה כי מבחינתם העיצום הדרמטי שהוטל - איסור גיוס מנויים חדשים למשך ארבעה חודשים - הוא "צעד ראשון בכיוון הנכון", אך הם מבקשים לא להסתפק בכך, ולשלול את רישיונה לחלוטין.
לפי המועצה, ספקית האינטרנט, שהוקמה וקיבלה רישיון ממשרד התקשורת ב-2018, פעלה מיומה הראשון תוך הפרות בוטות של חוקים ורגולציות מתחומי התקשורת והגנת הצרכן. תוך פחות משנתיים מיום הקמתה כבר הצטברו נגדה במועצה קרוב ל-600 תלונות, ועוד לפני סוף 2020 כבר הגיע המספר ל-800. בסיכום 2020, היתה "אייס תקשורת חכמה" החברה שנגדה התקבל מספר התלונות השלישי בגובהו בארץ, כאשר היא מדורגת בין הוט ו-Ace קנה ובנה לפרטנר ואל-על - חברות שמספר הלקוחות שלהן גבוה משלה עשרות מונים. המועצה ציינה כי התלונות נגד אייס עלו כמעט פי חמישה בין 2019 ל-2020, והיוו 6% מכל התלונות שהתקבלו. בסוף השנה החליטה הרשות להגנת הצרכן להטיל על אייס קנס בגובה של כ-3 מיליון שקל - אך הדבר לא עצר את התלונות נגד החברה, ומתחילת 2021 עד יום חמישי שעבר כבר התקבלו נגדה כמעט 500 תלונות נוספות.
בעקבות כל זאת, פנתה המועצה כבר שלוש פעמים השנה - בינואר, במאי ובשבוע שעבר - לסמנכ"ל האכיפה והפיקוח במשרד התקשורת, איתן כסיף, בדרישה לשלול לחלוטין את רישיונה של אייס. במכתב של עו"ד אמיתי כדר, יועץ משפטי במועצה, נאמר כי "המועצה מבקשת כי המשרד יאכוף את הוראות החוק וההיתר, וכן יורה על ביטול ההיתר שניתן לחברה, בהתחשב בריבוי התלונות ביחס לגודל נתח השוק מחד, בחומרת העבירות לכאורה, ובעובדה כי לחברה ניתנו אינספור הזדמנויות לרפא את הפגמים בהתנהלותה, אך היא לא שינתה את מדיניותה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שלילת הרישיון גם כן לא מספיק
    רן 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר בחברה שביצעה הונאה, עושק, מרמה ועוד שלל עבירות אחרות. בעלי החברה צריכים גם להישפט בעבירות פליליות ולשבת בכלא שנים ארוכות
    סגור
  • 1.
    מועצה מיותרת, אין לה סמכויות
    איציק 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוץ מלבכות ולשלוח מכתבים שאף אחד לא מתייחס אליהם מה היא עושה לטובת הצרכנים.
    סגור