כסף וצרכנות
חברות הביטוח מפחדות: בזוס נתקל בבעיה גדולה לקראת הטיסה לחלל
הבעלים של Blue Origin מתקשה למצוא חברה שתבטח את האסטרונאטים שיטוסו יחד עימו לשיגור ההיסטורי של החברה, כאשר הסיבות הן הסיכון שכרוך במשימה כזו והיעדר ההכשרה שלהם בתנאים לה אסטרונאוטים רגילים במסגרת הכשרתם
משימת החלל של חברת Blue Origin, שתשלח בעוד שבועות ספורים את בעליה ג'ף בזוס ואסטרונאוטים פרטיים אחרים למסע ראשון מסוגו בחלל, מתקשה לצבור פופולריות בקרב חברות הביטוח. הטיסה תהיה הראשונה של החברה שלו, אבל כעת, על פי דיווח של רויטרס, חברות ביטוחי החיים מתקשות לכרוך את ראשן סביב הרעיון של טיסת חלל פרטית.
בעוד שחברות תעופה מסורתיות נדרשות לבטח את נוסעיהן לפני טיסות, דרישות כאלה חורגות מהכללים הנוגעים לטיסות החלל מאחר וסוכנויות ממשלתיות ערכו בדרך כלל טיסות שכאלה. עם הטיסה המבצעית הקרובה של Blue Origin שהפכה לראשונה לחברה פרטית שתשלח צוות פרטי מחוץ לאטמוספירה של כדור הארץ, המבטחים עומדים בסתירה ביחס לכיסוי המדיניות לנוסעים המעורבים.
שאלה מרכזית סביב ביטוח נוסעים לחלל היא אופי הנסיעה. ביטוח תעופה מסורתי מגדיר טיסה כטיול הממריא ונוחת במקומות שונים. לשם השוואה, מרבית שיגורי החלל, כמו אלה שביצעו Blue Origin ואפילו SpaceX, ממריאים ונוחתים באותו מיקום כללי, הם נחשבים לטיסות פנים. בסופו של דבר זה משפיע על כיסוי האחריות עבור המבטחים ומוסיף בלבול בתחום לא מפותח. תיירות בחלל כרוכה בסיכון משמעותי, אך אינה נושא שמבטחי חיים שואלים ספציפית עד כה מכיוון ש"נדיר כל כך שמישהו ייסע לחלל", אמר דובר המכון למידע ביטוחי, מייקל בארי.
דאגה מרכזית נוספת עבור המבטחים היא פרופיל הסיכון של האסטרונאוטים הפרטיים. אסטרונאוטים ממשלתיים, כמו אלה השייכים למינהל הלאומי לאווירונאוטיקה והחלל האמריקני (נאס"א), לתאגיד רוסקוסמוס ברוסיה לפעילות בחלל (רוסקוסמוס) ולמינהל החלל הסיני בסין (CNSA), מרבים לבלות שנים באימונים ובהדמיות שכאלה, לפני שהם יוצאים לחלל.
לשם השוואה, אסטרונאוטים פרטיים המוטסים על ידי Blue Origin יקבלו הכשרה של יום אחד לטיסותיהם, וזה טבעי, משום שפרופיל המשימה שלהם יכלול טיסה לקצה האטמוספירה של כדור הארץ ואז נחיתה חזרה בכדור הארץ - רומן שיימשך פחות מ- שעה. מצד שני, אסטרונאוטים ממשלתיים נדרשים לעיתים קרובות לבצע פעילויות מורכבות במהלך טיסתם ואחריה, כגון היגוי החללית שלהם ועבודה בתחנות חלל.
המכירה פומבית של Blue Origin על מושב על סיפונה של שפרד החדשה הביאה לחברה סכום מדהים של 28 מיליון דולר בתחילת החודש. הכספים מהמכירה יסייעו לזרוע החינוך של החברה להגדיל את ההזדמנויות לחינוך STEM, הזוכה בה יצטרף למר בזוס בטיסת החלל הצוותית הראשונה של כחול, והחברה טרם חשפה את זהות המציע.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


