כסף וצרכנות

החקלאים נגד ליברמן: "הרפורמה היא התאבדות, חיסכון של 70 שקל זה מבזה"

ירון סולומון ראש מחלקת התיישבות בתנועת האיחוד החקלאי יצא נגד הרפורמה של שר האוצר לחיסכון של 2.7 מיליארד שקל למדינה בעקבות פתיחת הייבוא לפירות וירקות: "הצעה לא מקצועית וחסרת הגיון שעוד לא נראתה פה שפשוט תחסל את החקלאות והחקלאים בישראל"
כפיר אדר |  4
אביגדור ליברמן (צילום דוברות משרד האוצר)

הרפורמה החדשה שהגו שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר, אולי נשמעה קוסמת ללא מעט אנשים, כאשר שוק הפירות והירקות ייפתח לייבוא בקלות יתרה עם הפחתת הבירוקרטיה והקלת הרגולציה על הענף במה שאמור לחסוך למדינה כ-2.7 מיליון שקל.

ליברמן גם הבטיח שהמחירים החדשים של הירקות והפירות שיגיעו בעקבות המהלך יחסכו לכל משפחה בישראל כ-840 שקל בשנה, לדברי השר מדובר במהלך שחשוב במלחמה להורדת יוקר המחייה בישראל, אבל  בתנועת האיחוד החקלאי מתנגדת נחרצות לרפורמה ההזויה מבית היוצר של משרד האוצר והחקלאות.
ירון סולומון, ראש מחלקת התיישבות בתנועת האיחוד החקלאי הסביר: "מדובר בהצעה לא מקצועית וחסרת הגיון שעוד לא נראתה במחוזותנו שפשוט תחסל את החקלאות והחקלאים בישראל כגון סגירת משקים ופגיעה בלתי הפיכה בביטחון המזון של אזרחי מדינת ישראל, פתיחה בלתי מרוסנת של יבוא ביצים ירקות ופירות טריים מבלי לבדוק את התוצאות ההרסניות שזה יגרום עבור חיסכון לא מוכח של 70 שקל למשפחת ישראלי, לא חכם, לא מקצועי ואפילו מבזה את  האינטלגציה של כולנו".
לדברי עו"ד דודו קוכמן מזכ"ל האיחוד החקלאי מדובר ב: "התנהגות בריונית של פקידות שחלמה לחסל את החקלאות המפוארת שהקמנו, עומד להתגשם לצערנו. הרפורמה כפי שהיא מוצעת היא התאבדות, אני מאוד מקווה שחברינו בממשלה לא יתנו יד לרפורמה הרסנית זו. אנחנו החקלאים מהווים את הפיתרון לשימוש במים המושבים בשמירה על הקרקעות לריאות הירוקות בכל הארץ בשמירה על  הגבולות  ודחיקת המדבר דרומה".

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מגיע לכם
    תלאביבי ימני 07/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצבעתם לפופוליזם של העבודה, גנץ ויש עתיד. תאכלו את הדייסה שבישלתם.
    סגור
  • 3.
    !!!!
    !!!!!! 07/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליברמן טפל בכל רשתות המזון הם אחה ששוחטים את הציבור במחירים בלתי הגיוניים מהקטן עד הגדולים ביותר איפה נישמע קניה שבועית מסתכמת באלפים זה רצח כלכלי למשפחות גם מוצרי חלב הכל מחירי אש למה?????
    סגור
  • 2.
    חקלאות
    ע .ה 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא אומר שהוא אכל מה שטעים לו וכ"ו הפירות של חקלאים שלנו הרבה יותר טעימים משל חול
    סגור
  • 1.
    דדד
    בני 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיכניסו את הפירות והירקות לפיקוח עם מחירי יצור ותיווך מראש ותראו איך המחירים יורדים
    סגור