כסף וצרכנות

אולימפיאדת הזהב: זה סכום המענקים המטורף שיחולקו למדליסטים

הספורטאים ארטיום דולגופיאט ולינוי אשרם הביאו מדליות זהב היסטוריות מטוקיו, זאת לצד שתי מדליות הארד שהביאו נבחרת הג'ודו ואבישג סמברג בטאקוונדו ועוד לא מעט הישגים שכללו 18 גמרים. מה סכום המענקים שישולם בעקבות ההצלחות?
שירה יום טוב |  5
מדליות זהב היסטוריות לישראל (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ אבשלום ששוני)
לינוי אשרם זכתה אתמול (שבת) במדליית זהב היסטורית בקרב רב בהתעמלות האמנותית, לאחר שלראשונה עלו לגמר שתי נציגות ישראליות - היא וניקול זליקמן. כל זה כשבשבוע שעבר ארטיום דולגופיאט הביא גם הוא מדליית זהב בתרגיל התעמלות קרקע, מדליית הזהב השנייה בתולדות ישראל, כשאת הראשונה כזכור הביא לפני 17 שנה גולש הרוח הישראלי גל פרידמן באולימפיאדת אתונה 2004. כעת לישראל יש כבר מדליית זהב שלישית באולימפיאדה הנוכחית שהפכה לאולימפיאדה הגדולה ביותר של משלחת ישראל איי פעם. 
נקודת הפתיחה של ישראל לאולימפיאדת טוקיו הייתה תשע מדליות קודמות בציפייה למדליות נוספות עם שליחת המשלחת האולימפית הגדולה בתולדות ההתעמלות הישראלית. האולימפיאדה התחילה, כאמור בקצב גבוה עם מדליית ארד לאבישג סמברג מענף הטאקוונד כבר ביום הראשון שישראל לוקחת חלק בתחרויות. לאחר מכן, שבוע של אכזבות בג'ודו, אחד הענפים שהיו בו מספר ספורטאים וספורטאיות שהיו מעומדים למדליה הגיעה לסיומו עם מדליית ארד נוספת הפעם לנבחרת הג'ודו הישראלית כולה אחרי שהביסה את הנבחרת הרוסית בתחרות הקבוצתית. 
על המדליות האלו המדינה נתנה מענקי זכייה של 250,000 שקל לסמברג ועוד כ-125 אלף למאמן שלה, ו-600 אלף לספורטאים ולספורטאיות חבר נבחרת הג'ודו כש-300 אלף התחלקו בין אורן סמדג'ה מאמן הגברים ושני הרשקו מאמן הנשים. למרות שלא שהיו מדליות אישיות בג'ודו לא מעט חברי נבחרת הגיעו למיקומים גבוהים מה שהביא להם עוד זכיות אישיות. שירה ראשוני וברוך שמאילוב סיימו במקום החמישי ויקבלו 96 אלף שקל כל אחד, תמנע נלסון לוי ופיטר פלצ'יק סיימו במקום השביעי ויקבלו 64 אלף שקל כל אחד.
מדליית הזהב השלישית של ישראל בתולדות המשחקים האולימפיים, והשנייה באולימפיאדה הנוכחית הביאה אותנו כאמור גם לשיא ביחס לאולימפיאדה וגם ביחס להיסטוריית המדליות של המתעמלים הישראלים. על מדליות הזהב כאמור של לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט הוועד האולימיפי יעניק מענק בגובה חצי מיליון שקל לכל אחד כשהמאמנת של אשרם, איילת זוסמן והמאמן של דולגופיאט סרגיי ווייסבורג יזכו גם הם למענק בגובהה 250,000 שקל כל אחד. סה"כ הוועד האולימפי יעניק מענק בגובה מיליון וחצי שקל שתי מדליות הזהב.

לפי בדיקת ice, מענקי המדליות הישראליים תפחו עם השנים כדי לתמרץ את הספורטאים לשאוף למקומות הגבוהים בתחרות כך שגם על אי השגת מדליות אלא על הגעה להישגים בגמר יש גם מענקים כספיים. היעד של הוועד האולימפי היה להגיע לפחות לעשרה גמרים אך המשלחת עברה את את היעד והשיג כמעט פי שתיים גמרים, שהביאו בהתאם גם לא מעט הישגים ועוד מענקים שחולקו. כך למשל המתעמלת האומנותית ​ניקול זליקמן שסיימה שביעית בגמר האולימפי לצידה של אשרם תקבל  64 אלף שקל. 
קופצת המשולשת חנה קנייזבה מיננקו שסיימה שישית בגמר תקבל 64 אלף שקל על מקום המכובד. השחיינית אנסטסטיה גורבנקו בת ה-17 שע=הפתיעה והעלתה לגמר בשחייה תקבל על המקום השמיני סכום מכובד של 48 אלף שקל שללא ספק יתנו לה דחיפה קדימה לקראת פריז 2024. השייט יואב כהן שסיים במקום הרביעי יקבל מענק של 120 אלף שקל וכמוהו גם השחיין המפתיע מתן רודיטי שהגיע גם הוא למקום הרביעי במשחה ל-10 ק"מ. בסה"כ הוועד האולימפי העניק יותר מ-3.5 מיליון ש"ח על הישגי האולימפיאדה ולא סתם המשחקים בטוקיו נחשבים לגדולים ביותר איי פעם של הוועד האולימפי הישראלי.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    זה ממש לא סכומים מטורפים. מגיע יותר
    יוסי 08/2021/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ספורטאי יכול להגיע לרמה אולימפית רק עם הרבה תמיכה כספית. התמיכה בספורט בארץ צריכה לגדול משמעותית, אם רוצים הישגים בינלאומיים.
    סגור
  • 4.
    מגיע להם/ן
    אזרחית 08/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם עבדו קשה כל השנים. המשפחות הקריבו כסף וזמן. מגיע להן/ם. יותר מאשר אוכלי החינם הכנסת
    סגור
  • 3.
    ברוסיה משכורות עתק וקונים להם דירות ...
    איל 08/2021/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מצטער , חצי מיליון שח לזהב זה סכום מאד צנוע לעניות דעתי יש מקום לתת פי חמישה מזה, וכך בכל הנושאים, ולטפל דחוף במשכרות שוטפות של 20000 לפחות לספורטאי נבחר ובנוסף מגורים מכובדים , שלא יצטרכו בכלל לחשוב על כסף
    סגור
  • 2.
    היכן החברות המסחריות ? הפרסומוץ שם הכסף
    גיל 08/2021/08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    .. הגדול
    סגור
  • 1.
    ממש לא סכום מטורף
    גיגי 08/2021/08
    הגב לתגובה זו
    9 0
    השקעה והישגים מדהימים - לחשוב על כדורגלנים בליגת העל שלנו עם 0 הישגים בכל השנים, מקבלים סכומי עתק ביחס לספורטאים שלנו באולימפיאדה.
    סגור