קריירה ולימודים

אולימפיאדת טוקיו | כמה יקבלו ספורטאי ישראל אם יזכו במדליות?

המשלחת הגדולה ביותר שיצאה איי פעם מישראל לאולימפיאדה כוללת 90 ספורטאים. הוועד האולימפי יעניק מאות אלפי שקלים לזוכים.
עידן קוקה |  1
לינוי אשרם (צילום ויקיפדיה)
אולימפיאדת טוקיו סוף סוף תצא לדרך ביום שישי הקרוב והמשלחת הישראלית הגדולה ביותר איי פעם יצאה תחל את דרכה במשחקים. הספורטאים יתחרו וייצגו את ישראל במה שנחשב עבור חלקם לתחרות היוקרתית והחשובה ביותר בקריירה וינסו לזכות במדליות שיביאו להם תהילה עבורם ועבור המדינה.
עבור כל מדינה הצלחה שכזאת מביאה איתה ערך מוסף ולכן הוחלט עם השנים לחלק מענקים לספורטאים הישראלים שיסיימו על הפודיום. כעת נחשף שהסכומים אותם ישראל תעניק בכדי לדחוף את הספורטאים שלה להצלחה והישגים באולימפיאדה הוא בין הגבוהים בעולם. הסכומים אמנם  נקבעו לפני שנתיים כשנקבע רוב הסגל שייצג את ישראל בטוקיו אולם האולימפיאדה נדחתה בשנה בשל מגפת הקורונה מה שאפשר לעוד ספורטאים לקבוע קריטריון ולהצטרף למשלחת.
ישראל זכתה עד היום ב-9 מדליות אולימפיות. 1 מזהב, 1 מכסף ו-7 מארד בענפי השיט, הג'ודו והקייקים, אלא שהפעם המשלחת הישראלית מגיעה עם סגל איכותי שבעל אפשרות לזכות במדליות גם בענפים נוספים שהספורטאים הישראלים הם מהמובילים בעולם בהם. לפיכך הוועד האולימפי קבע תמריץ גבוה וחסר תקדים של 500 אלף שקל לספורטאי שיזכה במדליית זהב. זכייה במדליית כסף תביא איתה מענק של 400 אלף שקל ואילו מי שיזכו במדליית ארד יהנו מסכום חד פעמי של 250 אלף שקל.
הוועד האולימפי יספק מענקים גם למי שיעפילו לגמרים, בניסיון לעודד את הספורטאים הישראלים להגיע כמה שיותר רחוק ולקצה היכולת. מי שיסיים במקום רביעי יזכה למענק חד פעמי של 120 אלף שקל יחולקו למי שיסיים רביעי, 96 אלף שקל יוענקו לספורטאי שיגיע למקום החמישי, 80 אלף שקל למסיימים במקום השישי, 64 אלף שקל למקום השביעי ומי שיעלה לגמרו ויסיים במקום השמיני יקבל 48 אלף שקל. 
אל המשחקים האולימפיים ישראל שלחה הפעם גם נבחרת במשחק כדור לראשונה מאז אולימפיאדת מונטריאול 1976. אז הייתה זו נבחרת הכדורגל אולם כעת מדובר מדובר ב-24 שחקני נבחרת הבייסבול. תחרויות הבייסבול הוחזרו למשחקים הנוכחיים בטוקיו כאות כבוד ליפנים, שם משחק הכדור מאוד פופולארי והנבחרת הישראלית העפילה במפתיע כנציגה האירופית. התחרויות יכללו בסך הכל 6 נבחרות  מה שאומר שלנבחרת הבייסבול הישראלית יש סיכוי של 50% לזכייה במדליה. לכן, במקרה הזה חשבו על מענקים שלא יובילו לפשיטת רגל הוועד אולימפי. במקרה של זכייה בענף ונקבע כי לנבחרת הבייסבול מיועד מענק מיוחד של מיליון שקל עבור זכייה במדליית זהב, 800 אלף שקל עבור זכייה במדליית כסף ו-500 אלף שקל עבור מדליית הארד. הסכומים יחולקו באופן שווה לכל אחד מחברי הנבחרת, כולל אנשי הצוות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין עליך לינור מהממת ועל חברותיך
    לאה 08/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי הבחורה המהממת המוכשרת הנהדרת הזו וחברותיה יקבלו כל אחת איזה מיליון.איזה תענוג איזה כישרונות.לינור את מהממת מופלאה מוכשרת מלכה!תודה לך על ההנאה שאת גורמת
    סגור