כסף וצרכנות

דירוג עמלות הבנקים: איזה בנק הכי זול בפעולות ישירות?

כמה לוקחים הבנקים על מסלול עמלות ישיר על פעולות בודדות בעובר ושב לחודש? האם ישנם פערים בין הבנקים, ומיהו הבנק היקר ביותר ומי הזול ביותר בפעולה באינטרנט ובפעולה מול פקיד? כל הנתונים על פי הדו"ח השנתי של הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל
מערכת ice |  1
בנקים (צילום Magma Images)
הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל הוציא אתמול (חמישי) דו"ח תקופתי שמטרתו לסקר את מחירי השירותים הבנקאיים הנפוצים למשקי הבית לשנת 2020 - שנת הקורונה. הדו"ח הוגש לוועדת הכלכלה על ידי המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, והוא מבוסס על על דיווח ההכנסות בפועל של הבנקים ושל חברות כרטיסי האשראי מעמלות שנגבו מהם בשנת 2020.
אתמול הצגנו לכם את ההשוואה של בנק ישראל בין עשרת הבנקים בישראל על המסלול הבסיסי שכולל עד 10 פעולות בערוץ ישיר ועד פעולה אחת על ידי פקיד בחודש, אולם המסלול בפשוט יותר ויכול להיות שגם החסכוני יותר להתנהל מול הבנקים הוא התשלום במסלול הישיר דרך פעולות בודדות. הפעולות  במסלול הישיר (דיגיטאלי בעיקר) מאפשר זמינות גבוהה יותר (7/24), נוחות מרבית בקבלת השירות והוזלה משמעותית של העמלות אותן משלמים למי שלא מתפעלים יותר מדי את חשבון הבנק במהלך החודש.
על פי בנק ישראל "בנק יהב" הוא הבנק הזול ביותר לפעולה בודדה בערוץ ישיר עם מחיר של 1.2 שקל לפעולה דרך האפליקציה או האתר. אם בכל זאת תחליטו להגיע לבנק עצמו ותעזרו בפעולת פקיד תשלמו בעבוד הפעולה 4 שקלים כשגם באופן הזה בנק יהב הוא הזול ביותר. בנק הפועלים שבמקום השני עם 1.35 שקל לפעולה בודדת דרך האמצעים הדיגיטאליים נמצא גובה הרבה יותר בפעולה מול פקיד עם 6.5 שקל לפעולה בודדת בבנק עצמו.
לעומתו במקום השלישי מדורג בנק לאומי שגובה 1.65 שקל לפעולה ואילו אם תגיעו לבנק עצמו ותיאלצו להיעזר בפקיד המוסד יגבה מכם 5.5 שקל. בנק מזרחי שבמקום הרביעי וגובה כ-1.76 שקל לפעולה בודדת גובה לעומת זאת את הסכום הגבוה ביותר מכל עשרת הבנקים הישראלים לפעולה בודדת מול פקיד על סך 6.8 שקל. 
"פעולה בערוץ ישיר" כוללת כאמור פעולות של זיכוי חשבון באמצעות המסלקה, חיוב בכרטיס אשראי, הפקדת מזומן, משיכת מזומן במכשיר אוטומטי, העברה או הפקדה לחשבון אחר, תשלום שובר, שאילתת מידע בכל נושא (החל מהשאילתה השביעית בחודש), משיכת שיק, הפקדת שיק (לכל קבוצת שיקים - עד 20 שיקים) לרבות באמצעות תיבת שירות, חיוב על פי הרשאה לחיוב חשבון או הוראת קבע. עמלה זו נגבית כאשר הפעולות הללו מבוצעות באמצעות המסלקה, מכשיר אוטומטי למשיכת מזומנים, אתר האינטרנט של התאגיד הבנקאי, או האפליקציה בטלפון החכם. הטבלה הנוכחית מראה כמה עולה למעשה פעולה בודדת באמצעות האמצעים הטכנולוגיים (אתר או אפליקציה).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה לא משמעותי - השירות הכי יקר הוא מסגרת האשראי
    גל 08/2021/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זו ההשוואה שבאמת מעניינת את הלקוחות - שרובם, לצערנו, ביתרת חוב.
    סגור