מדדים ומחקרים

דירוג עמלות הבנקים: איזה בנק הכי זול בעמלות לחודש?

כמה לוקחים הבנקים על מסלול עמלות בסיסי בעובר ושב לחודש? האם ישנם פערים בין הבנקים, ומיהו הבנק היקר ביותר ומי הזול ביותר? כל הנתונים על פי הדו"ח השנתי של הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל
מערכת ice |  1
בנקים (צילום Magma Images)
הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל הוציא היום (רביעי) דו"ח תקופתי שמטרתו לסקר את מחירי השירותים הבנקאיים הנפוצים למשקי הבית לשנת 2020 - שנת הקורונה. הדו"ח הוגש לוועדת הכלכלה על ידי המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, והוא מבוסס על על דיווח ההכנסות בפועל של הבנקים ושל חברות כרטיסי האשראי מעמלות שנגבו מהם בשנת 2020.
על פי עיקרי הדו"ח, בשנת 2020 נמשכה מגמת הירידה ביחס הכנסות מעמלות לנכסי המערכת הבנקאית מ-0.92 ל-0.76, וכי עד היום נרשמה ירידה בשיעור מצטבר של 45%, המיוחסת למכלול המצטבר של פעולות הפיקוח והמערכת הבנקאית בתקופה הזו.
בנק ישראל ערך השוואה בין עשרת הבנקים בישראל על המסלול הבסיסי שכולל עד 10 פעולות בערוץ ישיר ועד פעולה אחת על ידי פקיד בחודש. על פי הפיקוח על הבנקים, ההצטרפות למסלול הבסיסי כדאית למשקי הבית על פני תשלום על כל עמלה על פי כל פעולה בנפרד, למעט בנק ירושלים הגובה עמלה בגובה 6.5 שקל בחודש ללא כל הגבלה במספר הפעולות הניתנות לביצוע על ידי פקיד או בערוץ ישיר בחשבון העובר ושב.
על פי הטבלה, הבנק עם העמלה הגבוהה ביותר לחודש למסלול הבסיסי הוא בנק אגוד עם 35 שקל לחודש, פי 5.3 מהבנק עם העמלה הנמוכה ביותר - בנק ירושלים - עם 6.5 שקל לחודש עבור כלל הפעולות. עבור המסלול הבסיסי בלבד, הזול ביותר הוא בנק יהב עם 16 שקל לחודש בלבד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה לא העיניין
    רואה קרח 08/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מספיק עם כתבות על עמלות, זה הקישקוש השולי ביותר, תחפשו הריביות על הלוואות, זה הדבר האמיתי.
    סגור