כסף וצרכנות

יש לכם ביטקוין? זו המדינה שתוכלו להשתמש בו לקניות

מדינה נוספת לאחר אל סלבדור אישרה את השימוש במטבע הקריפטו כאמצעי תשלום רשמי, האם גם בישראל מתקרבים למהפכת המטבעות הדיגיטליים?
מערכת ice | 
קריפטו (צילום pixabay)
לאחר אל סלבדור, מדינת קובה נכנסת לענייני הקריפטו והודיעה בסוף השבוע האחרון כי היא מכירה במטבעות הקריפטו ומסדירה רשמית את התשלומים עם הביטקוין. ממשלת קובה הודיעה על כך ביום חמישי האחרון בכך שהבנק המרכזי במדינה יקבע כללים לשימוש בנכסים דיגיטליים.
על פי הודעת ממשלת קובה, בכוונת הממשלה גם לפעול לרישוי ספקי שירותי קריפטו ברחבי צפון אמריקה. בכך תצטרף קובה למדינת אל סלבדור שהודיעה כבר ביוני כי הביטקוין יוכר כמטבע רשמי במדינה לצד הדולר, עם סייג: הממשלה לא תאלץ אף אחד מתושביה לקבל את המטבע כצורת תשלום. ההחלטה של הממשלה הקובנית תיכנס לתוקף כבר במחצית ספטמבר.
ברקע ההחלטה: עלייה בביקוש בשימוש במטבעות הקריפטו, לאחר כללים נוקשים שקבע נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, שהקשו על אזרחי המדינה להשתמש בדולר. לאחר ההחלטה, תוכל קובה לעקוף את הסנקציות של טראמפ שהורחבו גם בממשל ביידן.
על פי הערכה גסה, כ-10 אלף איש תושבי קובה משתמשים בביטקוין - דבר ההופך אותו למטבע הקריפטו הפופולארי במדינה.
האם בישראל מתקרבים לאישור בשימוש בביטקוין כאמצעי תשלום?
על פי אבי סלמה מנכ"ל הנציגות הישראלית של Hyposwiss: "בדומה למדינות רבות ביבשת אפריקה, בהן המערכת הפיננסית לא הגיעה לפריסה פיזית, אבל המהפכה התקשורתית של ה-G4 הגיעה לכמעט כל נקודה ביבשת ואפשרה את הקמתם של בנקים וירטואליים ואמצעי תשלום דיגיטליים רבים לצמוח.  לאחר שאל סלבדור הלכה בכיוון הזה כך קובה כפי שנראה תאמץ את הביטקוין כאמצעי תשלום עוקף מערכות פיננסיות מסורתיות, דבר אשר יקל על המבנה הפיננסי של המדינה ויכול ויקדם את השוק הפיננסי של קובה לקדמת הבמה הבינלאומית, תוך עקיפת מדינות מערביות רבות שעסוקות באי קבלת החלטות בהיבטי רגולציה. מן הסתם שישראל יכלה להוביל בתחום, אך כרגע מחליטה בעיקר לא להחליט".
שי דתיקה מייסד, ומנכ"ל חברת המסחר בקריפטו INX מדגיש: "מדינות וגופים אשר מסומנים ע"י ארה"ב, ומוקצעים החוצה ממעגל התשלומים הדולרי, כגון צפון קוריאה ואיראן, מאמצות לחיקם את הביטקוין או מייצרות מטבע משלהן, בין אם לצורך יציבות פיננסית, יציאה מהחרם האמריקאי או כדרך להחלפת הדולר כמטבע הדומיננטי של העולם הפיננסי. כך פועלת גם קובה שבאופן מסוים מחוברת לציר הזה. צעד זה צפוי להמשיך עם מדינות אשר לא יציבות כלכלית גם בדרום אמריקה. מהלך זה הינו קריטי לאמריקאים אשר עלולים לאבד את ההגמוניה של הדולר בעולם וזהו איום שאינו רק כלכלי אלא גם ביטחוני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה