כסף וצרכנות

רוצים לסחור בקריפטו? בקרוב תוכלו – בכספומט או בסופר

לאחרונה מתרבות האפשרויות לקנייה, מכירה והמרה של מטבעות דיגיטליים בעולם האמתי - החל מכספומטים ייעודיים לביטקוין ועד לסופרמרקטים שמציעים שירותי קריפטו בקופה
יאיר מור |  4
כספומט קריפטו בסופרמרקט (צילום Wayan Vota / flickr)
מטבעות קריפטוגרפיים הולכים והופכים נגישים יותר ויותר לקהל הרחב, וייתכן שבקרוב נוכל לסחור בהן אפילו בלי לפתוח חשבון באפליקציית מסחר ייעודית – על ידי הליכה לכספומט, סופרמרקט או בית מרקחת כך לפי כתבה שפורסמה לאחרונה בעיתון הבוסטון גלוב.
הכתבה ניתחה את המגמה המסתמנת של הנגשת קנייה ומכירה של מטבעות כגון ביטקוין, תוך התמקדות במצב בארה"ב. כך, לדוגמא, חברה בשם Coinmover, שהוקמה על ידי אנשים שניסו לסחור במטבעות דיגיטליים והופתעו מכמה שזה מסובך, מפעילה כיום יותר מ-100 כספומטים לביטקוין ב-4 מדינות בארה"ב, ומספרת כי משתמשים קונים באמצעות הכספומטים הללו מדי חודש ביטקוינים בסכום מצטבר של כ-40,000 דולר – מעט פחות מעלותו של ביטקוין שלם כיום. עם זאת, עד סוף השנה מצפים בחברה להתרחב ל-1,250 כספומטים ב-18 מדינות.
לפי אתר Coin ATM Radar, לפני כשנה היו בארה"ב כ-6,000 כספומטים למטבעות קריפטו, וכיום כבר עומד המספר על כ-24,500. גם בישראל כבר יש לפי האתר 11 כספומטים כאלו – בירושלים, תל אביב, חיפה, באר שבע, רמת גן, הרצליה ונתניה, והמספר ברחבי העולם כולו עומד על 28,000.
אולם, המספרים הללו אינם מספרים את כל הסיפור: לפי אתר אחר בשם How Many Bitcoin ATMs, המונה גם כספומטים ומכונות שאינן מוקדשות למטבעות קריפטוגרפיים בלבד, אלא מציעות גם שירותים פיננסיים רגילים וגם קריפטוגרפיים, בארה"ב לבדה כבר יש יותר מ-42,000 מקומות בהם ניתן לקנות ולמכור מטבעות כמו ביטקוין, את'ריום ואחרים. הגלוב ציין כי המספר הזה מתרחב במהירות, כאשר בארה"ב מספר רשתות קמעונאיות, כמו סבן-אילבן ו-CSV, כבר חתמו על חוזים לאספקת שירותי קניית, מכירת והרמת מטבעות קריפטוגרפיים בחנויות שלהן.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יש כספומט שיפרוט לי בארץ 10 ביטקווין במזומן (ל"ת)
    יגאלהנאצי 10/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עבודה בעניים
    ראובן 09/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להיזהר הכתב כנראה מנסה לעזור או לריץ את הרעיון של למכור אויר ייללהה סע
    סגור
  • 1.
    השאלה היא מה אחוזי העמלה שייגבו? (ל"ת)
    ברוך 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תשובה לתגובה 1
    יוסי 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    6-7 אחוז
    סגור