כסף וצרכנות

נעקצתם בביט? זה המידע שהחברה לא מוכנה למסור לכם

תופעת הגניבות באמצעות אפליקציית התשלומים ביט התחילה אתמול וממשיכה לעורר סערה, באפליקציית ביט טוענים כי מדובר במקרים נפרדים למרות הדיווחים הרבים, ושומרים בחשאיות על פרט שיכול לסייע לנפגעים 
מערכת ice |  6
ביט (צילום pexels)
פרצת האבטחה באפליקציית ביט שעלתה לכותרות אתמול ממשיכה להכות גלים. הפרצה שגרמה לאפשרות של פתיחת חשבון כפול על בסיס אותם פרטי משתמש גרמה לגניבות בהיקפים של אלפי שקלים מחשבונות של משתמשים באפליקציה, מעוררת סערה מאז פרסום הפרשה אתמול (שבת). כעת מגיעים פרטים על אופן הטיפול של שירות הלקוחות של החברה בתלונות השונות.
אתמול בערב נפתחו באופן חריג מוקדי שירות הלקוחות של ביט כדי לטפל בתופעה שהחלה לצוף בפניות רבות בעיקר לאור פוסט של משתמש שפורסם בפייסבוק והפך ויראלי. לחשבונות שנשדדו הובטח פיצוי של הסכום שנמשך מהחשבון בתוך 48 שעות מהרגע שבו התלונה קיבלה אימות במערכת החברה. יחד עם זאת, אם תבקשו לקבל את מספר הטלפון שאיתו ניסו לפתוח את החשבון הפיקטיבי שלכם, תענו בשלילה למרות שלכאורה המידע אמור להיות נגיש עבור נציגי החברה.
נציגי החברה טוענים כי זה לא מידע שהם יכולים למסור ומדובר בניסיון גניבה כמו כל ניסיון גניבה שצריך להתחיל בתחנת המשטרה באמצעות הגשת תלונה. רק לאחר הגשת התלונה חוקרים מטעם המשטרה יכולים להוציא את המידע הזה, שחשוב עבור המשתמשים שניזוקו כדי לאתר את מי שגנב את פרטי האשראי שלהם ובאמצעות כך גם את כספם, וכך למעשה לתבוע את הפורץ.
נציין כי בביט טוענים שלא מדובר בעוקץ, כלומר מתכחשים לתופעה ומחזיקים בעמדה שאומרת שהפניות השונות לא קשורות זו לזו וכל מקרה לגופו בלבד. עם זאת השיטה האחידה מעוררת סימני שאלה רבים לגבי התופעה המדאיגה שהתפרצה תאום בתוך כמה ימים.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מנסים לעמוד בקצב כדי לכסות ת'תחת....?
    עמיקם 10/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סכנה לכל העולם!! התכחשות ושמירה על האינטרסים האגוצנטריים על חשבון הציבור!!
    סגור
  • 3.
    מדהים איך אנשים לא מבינים שזו לא פרצת אבטחה...
    איתמר 10/2021/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא קרה כלום. גנבו לכם את פרטי כרטיס האשראי. יכלו להשתמש בהם בפייפאל, יכול להשתמש בהם בביט, יכלו להשתמש בהם האתר אינטרנט, יכלו ליצור כרטיסי פלסטיק עם הפרטים שלכם. ביט לא עשו שום דבר חריג.
    סגור
  • דברייך כמובן לא נכונים
    גל 10/2021/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אכן אפשר היה אולי להשתמש בפרטי הכרטיס במקומות אחרים אבל אפליקציית ביט פתחה דלת לגנב לעשות זאת בקלות (למשל, בלי לתת את ה-CVV או את תאריך התוקף, כפי שכל אתר קניות מבקש.) מספיק מספר הכרטיס ותעודת זהות כדי להירשם עם טלפון נוסף. מאחר וביט היא אפליקצייה פיננסית היה אפשר לצפות לפחות לשלב אימות בעת הוספת מספר טלפון (למשל,בקשת פרטים מלאים של הכרטיס, שליחת קוד לטלפון (או למייל) הקיימים עם בקשה לאשר את הפעולה, למשל על ידי הקשת את ה-PIN באפליקציה שבטלפון הקיים). אז נכון שהיה אפשר אולי להשתמש בפרטי הכרטיס במקומות אחרים (אם יש את מלוא הפרטים) אבל ביט התרשלו בגדול. אם היה אפשר להשתמש בפרטי הכרטיס במקומות אחרים, למה הגנבים בחרו דווקא בביט שיש לו מגבלת משיכה יומית? כנראה שבדרכים האחרות שציינת זה לא היה אפשרי.
    סגור
  • 2.
    התנתקו ומהר (ל"ת)
    חי 10/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מחדל חמור של ביט
    בנימין קריתי 10/2021/10
    הגב לתגובה זו
    8 0
    פתיחת חשבון משתמש נוסף ללא קבלת הסכמה פוזיטיבית של הבעלים של החשבון המקורי הינה מחדל חמור ביותר.
    סגור
  • זה לא פעם ראשונה
    מוטי 10/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא פעם ראשונה שביט מופיעה בכותרות על פריצה הפליק יהיה נוחה אבל מתברר מסוכנת
    סגור