כסף וצרכנות

עוקץ הענק בביט: האם זה המהלך שיעצור את הגל?

בעקבות הדיווחים על עוקץ חשבונות באלפיקציית התשלומים ביט, עומסים כבדים על מוקדי השירות של האפליקציה, שהכריזה על שינוי שנקטה בהליך פתיחת החשבון לאור הפניות
שירה יום טוב |  1
אפליקציית ביט (צילום freepik, Pixabay)

אפליקציית ביט הודיעה על שינוי בהליך ההרשמה לאפליקציה, זאת בעקבות פרצת האבטחה שאפשרה עוקץ של חשבונות באפליקציה על סך אלפי שקלים לחשבון. בעקבות פוסט של משתמש ביט שנגנבו מחשבונו 7,000 שקלים החל גל של פניות לשירות הלקוחות של האפליקציה בסוף השבוע.

השיטה שגרמה לגניבה של אלפי שקלים מחשבונות של משתמשים רבים נשענה ככל הנראה על האפשרות לפתוח מספר חשבונות ביט שנשענים על אותם פרטי משתמש. יחד עם זאת לא ברור עדיין היקף התופעה אך העומסים הכבדים בשירות הלקוחות של החברה אולי יכולים להעיד כי מדובר בתופעה, למרות טענות החברה כי מדובר במקרים בודדים שלא קשורים אחד לשני.
בביט עדכנו את המשתמשים כי חסמו לעת עתה את האפשרות לפתיחת חשבון כפול על אותם פרטי תשלום, כשלב ראשוני לבלימת התופעה. העניין דווח לראשונה בעקבות פוסט שפרסם משתמש בו גולל את מקרה העוקץ שלו. הפוסט הפך ויראלי והוא זכה בסופו של דבר לטיפול אישי שהגיע עד למנכ"ל החברה. נציין כי אפליקציית ביט טוענים כי לא מדובר בעוקץ, אך יחד עם זאת התקבלו הימים האחרונים מספר שיא של פניות שגררו עומסים כבדים על שירות הלקוחות של האפליקציה.
לאור המצב נפתחו מוקדי השירות של האפליקציה במתכונת חירום במוצאי השבת כדי לתת מענה לכלל הפניות. לקוחות שפנו וביקשו את מספר הטלפון שממנו נפתח החשבון הפיקטיבי שמשך את כספם בחסות הפרצה באפליקציה, נענו בשלילה מטעם נציגי החברה והופנו להגשת תלונה במשטרה לשם כך. עוד נמסר ללקוחות כי כספם שנגנב יוחזר לחשבונם בתום 48 שעות מאימות המקרה עליו התלוננו.

הודעת ביט למשתמשי האפליקציה

הפרצה אפשרה למעשה לפתוח חשבונות באמצעות פרטי אשראי שהושגו וכך למשוך מהם כספים, כשבעל הכרטיס רק מקבל הודעה על המהלך, בלי שום קוד סודי או אמצעים אחרים שיוודאו כי מדובר במשתמש הנכון.
"לאור מספר פניות, חשוב לנו להדגיש כי מיליוני ישראלים מעבירים כספים בביטחה ובקלות דרך אפליקציית ביט. מדובר באפליקציה שעומד מאחוריה בנק, ואף אחד לא פרץ אליה ואין גישה לפרטי המשתמשים". כך טענו בביט.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי משלם לכם?
    נו באמת 10/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חומר למחשבה..
    סגור