כסף וצרכנות

האם לשחרר את שולי ניצח בקופות ביום הקולנוע הישראלי?

אתמול התקיים "יום הקולנוע הישראלי" עם מגוון סרטים ישראלים ב-10 שקלים בבתי הקולנוע ברחבי הארץ. למעלה מ-100 אלף איש הגיעו לצפות בסרטים תוצרת הארץ, האם "לשחרר את שולי" ניצח בסרט הנצפה ביותר?
איתן לויטס |  1
לשחרר את שולי (צילום ויקיפדיה)
אתמול (רביעי) נערך ״יום הקולנוע הישראלי״ הראשון מאז שפרצה הקורונה והקהל מילא את האולמות כבר משעות הבוקר, כשהשיא הגיע, כצפוי,  בערב אחרי השעה 20:00. נתוני הסיכום אינם רחוקים ממה שהיה לפני פרוץ המגפה - למעלה מ-100,000 איש צפו בסרטים ישראליים ביום אחד (120,000 בשנת 2019)
על פי נתונים של התאחדות ענף הקולנוע: הסרט שצפו בו אמש הכי הרבה הוא לא הלהיט ששבר קופות "לשחרר את שולי" אלא דווקא הסרט "תמונת הניצחון" בבימויו של אבי נשר ובכיכובם של ג'וי ריגר, כוכבי "פאודה" לשעבר אמיר ח'ורי ועלא דקא, וכוכבים נוספים כמו אליאנה תדהר ותום אבני.
הסרט מספר על מחלקה מחטיבת גבעתי בשנת 1948 שמגיעה לקיבוץ ניצנים כדי להגן על יושבי המקום מפני המלחמה. במקביל, מול הקיבוץ הקטן מתמקמת מחלקה חמושה של חיילים מצרים, ואליהם מתלווה במאי קולנוע צעיר שתפקידו לתעד את הלחימה, ובעיקר להשיג את "תמונת הנצחון" של הצבא המצרי.
הקרנת הסרט הייתה למעשה הקרנת הבכורה שלו בקולנוע, לאחר שהסרט היה מועמד ל-15 פרסי אופיר מתוכם זכה ב-3: על הצילום הטוב ביותר, על האיפור הטוב ביותר ועל עיצוב התלבושות הטוב ביותר.

הסרט השני הכי נצפה אתמול היה "לשחרר את שולי" בבימויו של בן בכר ובכיכובם של שלישיית מה קשור. הרבה כבר נאמר על הלהיט הזה שחצה כבר את רף מיליון הצפיות והגיע למעמד הסרט הישראלי הכי נצפה במילניום הנוכחי, ואולי גם יגיע למעמד הסרט הישראלי הנצפה בכל הזמנים (כרגע מקום רביעי).
זאת השנה השביעית בה נערך יום הקולנוע הישראלי (למעט בשנה שעברה בגלל הקורונה) ביוזמת משרד התרבות והספורט והתאחדות ענף הקולנוע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד לאבי נשר. מספר 1. לא מתפלא. (ל"ת)
    אריה 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור