כסף וצרכנות

ניצולי השואה יקבלו 20 מיליארד דולר? חברות ביטוח ייתבעו

ארגון שורת הדין מגבש תביעת פיצויים כנגד חברות הביטוח בשם שורדי השואה עו״ד ניצנה דרשן-לייטנר: ״מדובר במיליארדי דולרים ששייכים למשפחות הקורבנות ומחכים בקרנות אירופאיות; אני קוראת לבני הדור השני של ניצולי השואה, אל תחכו, הצטרפו אלינו כי זו ההזדמנות האחרונה״
מערכת ice | 
ניצולי שואה ביד ושם (צילום מרים אלסטר פלאש90)
לרגל יום הקדיש הכללי אשר חל היום (שלישי) לזכר קורבנות השואה אשר מקום קבורתם לא נודע, החליטו בארגון שורת הדין לפתוח לראשונה בפרויקט משפטי נרחב, לסייע לבעלי פוליסות ביטוח של יהודים מתקופת השואה, למוטבים וליורשיהם, לקבל את זכויותיהם במאמץ אחרון. זאת, בעקבות ניסיון הארגון בייצוג קורבנות טרור ובהליכים משפטיים ברחבי העולם כנגד מוסדות פיננסיים.
כיום חיים בישראל כ-170,000 ניצולי שואה כאשר בכל שנה נפטרים כ-15,000 ניצולים לערך. ככל שחולפות השנים, ועימם הולך ומתמעט דור ניצולי השואה, הולכים ומתמעטים גם הסיכויים להשיב להם וליורשיהם נכסים וזכויות שאבדו במהלך השואה. במהלך העשורים שחלפו מאז מלחמת העולם השנייה נעשו מאמצים רבים על ידי גופים שונים שפעלו לאיתור ולהשבת נכסים שאבדו במהלך השואה, בארץ ובחו"ל. חרף הצלחות מסוימות שנרשמו, רק מקצת הרכוש היהודי הושב לבעליו או נתקבלו בגינו פיצויים. עיקר המאמץ להציל את הרכוש היהודי שנבזז או להשיג פיצוי הולם בגינו – כשל.
 
בארגון שורת הדין מסבירים כי בצד הפעולות שנעשו בעבר בכדי להשיב רכוש שאבד, בוצעו לאורך השנים מספר מאמצים להשיג לבעלי פוליסות ביטוח, כגון מוטבים בפוליסות ביטוח חיים של מי שנספו בשואה, את זכויותיהם מחברות הביטוח אשר פעלו באזורים השונים באירופה. מאמצים אלה ידעו הצלחות, אולם אלה היו מוגבלות ביותר. 
עו״ד ניצנה דרשן-לייטנר, נשיאת ארגון שורת הדין, הסבירה: ״לנוכח תמונת מצב עגומה זו, פתחנו בפרויקט ׳ההזדמנות האחרונה׳ במאמץ אחרון לסייע להשיב לבעלי פוליסות ביטוח, למוטבים וליורשיהם, ולו חלק מהזכויות המגיעות להם. מדובר במיליארדי דולרים ששייכים למשפחות הקורבנות ואין לחברות הביטוח כל זכות להשאיר אותן בכיסיהן. די לעוול שנגרם לקורבנות עד כה. אנחנו נילחם כדי להשיב להם את המגיע להם״.
בשלב ראשון, בכוונת שורת הדין לרכז מידע מהציבור אודות פוליסות ביטוח רכוש ופוליסות ביטוח חיים מתקופת השואה, שמעולם לא נפדו. בהתאם למידע שייאסף, תיבחן האפשרות להגיש תביעות בארץ ובעולם כנגד חברות הביטוח או להגיע להסדרים שיאפשרו פיצוי בעלי הפוליסות, המוטבים או יורשיהם של אלה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה