כסף וצרכנות

איך קונים את'ריום? מדריך למטבע שלא מפסיק לעלות

מטבע האתריום הולך וכובש את העולם. הוא כבר מיצב את עצמו במקום בטוח, ובשוויו הוא שני רק לביטקוין. אם גם אתם התחלתם לשמוע לחשושים עליו ואתם גם רוצים להצטרף לחגיגה, במיוחד בשביל זה הכנו לכם מדריך לרכישת אתריום

מערכת ice | 
מטבע האת'ריום (צילום pexels, pngwing)
מקור השם את'ריום הגיע מסרט האנימה היפני "הטירה המרחפת", שם משמש האתריום כאבן עם כוחות מיוחדים כגון תעופה. בהתאם לכך, המטבע ששני רק לביטקוין בשוויו, עף כל הדרך לכבוש את העולם. בעוד הביטקוין הגיע לשווי שכמעט בלתי אפשרי לרכוש ממנו יחידות, האתריום מראה גם הוא צמיחה עקבית ויותר זול (כרגע) לרכישה. אך אז קונים אתריום?
הרשמה לזירת מסחר (פלטפרומה) 
כל אדם בעל גישה לאינטרנט יש ביכולתו לפתוח חשבון אתריום, הדרך המקובלת לקנייה היא דרך זירת מסחר (פלטפורמה), למרות שאפשר לקנות מסוחר פרטי או בכספומטים של אתריום (בישראל יש בתל אביב שנים כאלה, אחד בהרצליה ואחד בנתניה), אך בדרכים אלו יש פחות אבטחה על התהליך, וגם עמלה יותר גבוהה (באזור ה-6%)
דרך נוספת היא זירת מסחר מאובטחת ברשת בה ניתן לרכוש את המטבע בתמורה לשקל: כמו  ביטוסי (Bit2c) הישראלית שהינה מזירות המסחר הוותיקות בעולם בתחום (מ-2013). עליכם לפתוח חשבון באתר ע"י הרשמה ונתינת הפרטים שדורשים מכם. ניתן גם להוריד ישירות ארנק דיגיטלי שינתב אתכם לזירות מסחר שונות בהן תוכלו לרכוש אתריום או מטבעות אחרים כמו אפליקציית אדג' (edge).
רכישת המטבעות – העברה או אשראי? 
לאחר שנרשמתם יש לכם אפשרות לשלם דרך העברה בנקאית או דרך אשראי. רכישה באשראי תהיה מיידית, אך לעומת זאת בהעברה בנקאית עמלת הרכישה תהיה נמוכה יותר. ברגע שההעברה תאושר היא תופיע בחשבון שפתחתם בזירת המסחר ותוכלו להתחיל לסחור במטבע ולהמיר שקל לאתריום. למרות שכיום אתריום שווה כבר למעלה מ-4,000 דולר.
רכישת אתריום באמצעות ביטקוין
אם במקרה יש לכם מטבעות ביטקוין בבעלותכם, תוכלו להיכנס לאתרי הבורסות השונות ושם להפקיד את סכום הביטקוין שתרצו להמיר באתריום. דרך זו זולה יותר משום שהעמלות על המרת קריפטו בקריפטו הרבה יותר נמוכות מהעמלות על רכישה באשראי או בהעברה בנקאית.
ארנק דיגיטלי 
השלב הכי חשוב בכל רכישת מטבע דיגיטלי הוא הארנק הדיגיטלי. זה הארנק שלמעשה מחזיק לכם את המטבע. לאחר מכן עליכם לרכוש ארנק דיגיטלי שאליו תוכלו להעביר את המטבעות לארנק דיגיטלי, להעביר לשם את המטבעות שלא נמצאים בשימוש במסחר שוטף, שכן בארנק השמירה שלהם יותר בטוחה.
 
מעקב אחר המטבעות 
בסייר הבלוקים (Block Explorer) תוכלו לעקוב אחרי כל ההעברות בהיסטוריה של האתריום, הסייר הוא בעצם יומן שמחולק לבלוקים שבכל אחד מהם כתובות ההעברות בין כתובות.  
דיווח למס הכנסה
בישראל, מכיוון שמטבעות דיגיטליים ובכללם האתריום אינם נחשבים עדיין למטבעות, אדם שעושה בהם שימוש חייב במס על הרווח והמסחר בהם, והמיסוי על מטבעות הקריפטו מחושב כמיסוי נכס.
תשלום באתריום
כדי לשלם על רכישות בעזרת אתריום עליכם להוריד למחשב או לפלאפון שלכם ארנק דיגיטלי ששם מופקדים המטבעות שלכם. בתוך הארנק עליכם לסרוק את הברקוד של העסק לו אנו רוצים לשלם או נזין את הכתובת שהוא מסר לנו, ולאחר מכן נאשר את העסקה, ותוך כמה דקות היא תושלם סופית והכסף יועבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה