כסף וצרכנות

הסופרמרקטים בבעיה? אלו המוצרים שעשויים להיות חסרים

על פי ההערכות של בכירים במשרד הכלכלה ובהתאחדות התעשיינים, יש צפי לקושי באספקה, אך מחסור של ממש לא צפוי לקרות. חיטה המשמשת לייצור קמח, אורז, שמנים שונים ועוד נמצאת במחסור קל, דבר שעשוי להשפיע על המגוון
מערכת ice | 
קניות בסופר (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
מחסור בסופרמרקטים ברחבי הארץ עתיד להיות מורגש מאוד בקרוב, האם כדאי להצטייד בקניות לשעות חירום? מנכ"ל משרד הכלכלה ויו"ר איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים התייחסו לכל האפשרויות.
רון מלכא, מנכ"ל משרד הכלכלה הסביר בראיון מיוחד ל"ישראל היום": "אנחנו פועלים לפי תרחישים. היות ואנחנו לא רוצים לקחת סיכונים מיותרים, אנחנו מתייחסים גם לתרחישי קיצון, שבהם מפעלים חיוניים לא יוכלו לעבוד. שרשרת האספקה היא מאוד חשובה, יש לנו רזרבות, ויש לנו אמצעים שנוכל להפעיל במצב חירום.  יש לנו תוכניות איך נוכל לספק למשל מזון לתינוקות. יש לנו מלאים למצב חירום, מזון לציבור, דלק, אנרגיה, אנחנו ערוכים. מדינת ישראל יודעת להיות ערוכה לשעת חירום".
 
האם יהיו מוצרים במחסור בכל זאת? "זה עלול לקרות. יש עכשיו פקק בנמלים ויכול להיות שגורמי אספקה ולוגיסטיקה לא יתפקדו. לזה יש לנו מענה, דיברתי עם משרד התחבורה לבדוק מה קורה מבחינת לוגיסטיקה, מבחינת נמלי ים, מבחינת האפשרויות שלנו, אנחנו נערכים לתרחישים כאלה, כדי שלא יהיה מחסור. לכן אני מאמין שיש לנו יכולת לתת מענה לדברים שיקרו, אבל תמיד בסוף דברים עלולים להפתיע אותנו. נכון לעכשיו אני לא צופה שום מחסור".
דודי מנביץ', יו"ר איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים הוסיף בראיון אחר: "קיים חשש שיהיו חוסרים במוצרים מסוימים. אין חשש שהמדפים יהיו ריקים כמו בחלק מהמקומות בארה"ב ושלא יהיה מה לאכול, אבל המגוון עלול להיפגע". בחלק מהמקרים מדובר בחומרי גלם הכרחיים - למשל, חיטה המשמשת לייצור קמח, אורז, שמנים שונים ועוד.
עוד הוסיף: "אנחנו בתעשיית המזון נתנו הנחיות לנסות להעביר כמה שיותר סחורה למחסנים של יחידות השיווק בנקודות הקצה, כדי שאם באמת נגיע למצב שבו כולם חולים בתוך עשרה ימים עד שבועיים - תהיה רמת מלאי גבוהה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה