כסף וצרכנות

לאומי נכנע לפועלים ודיסקונט: PAY יוצאת מהשוק ונסגרת

התחרות בהעברות התשלומים נחתכת: bit של בנק הפועלים, ו-PAYBOX של דיסקונט יישארו היחידות עם עזיבת בנק לאומי ו-PAY את השוק. מה עומד מאחורי הצעד המפתיע של לאומי, והאם אנחנו לקראת שינוי דרמטי בענף?
מערכת ice |  4
ביט ופייבוקס (צילום freepik, pixabay)
בנק לאומי בהודעה מפתיעה היום (חמישי) שמטלטלת את ענף המיקרו-תשלומים ומוציא למעשה את בנק לאומי מהמשחק של הארנקים הדיגיטליים בישראל. 
על פי הודעה שנשלחה למשתמשי אפליקציית PAY, נכתב כי "שלום, לעדכונך כי בתאריך 10.4.22 יסתיים שירות תשלום וקבלת כספים באפליקציית התשלומים PAY. נזכיר כי העברת כספים ניתנת לביצוע בחשבון ה-PEPPER שלך, לצד כלל השירותים העומדים לרשותך".
בנק לאומי למעשה מכניס את PAY בחזרה לבנק ומונע ממשתמשים שאינם לקוחות הבנק להעביר כסף דרך הפלטפורמה. המשמעות: התחרות בענף נחתכה משמעותית כאשר ביט (bit) של בנק הפועלים כמעט מונופול בהעברות הכספים עם 80% מנתח השוק, ודיסקונט עם PAYBOX ייקח את השאריות עם העזיבה של PAY של לאומי.
 
מה הסיבה לנטישה של לאומי? בהודעה לא פירטו בבנק מה הסיבה, ובתגובה לדיווחים הוסיפו כי הדבר קשור לשיפור חווית השירות באפליקציה. יש לציין כי העלויות על העברת תשלומים ללקוחות שאינם מהבנק היא גבוהה, ובנק הפועלים ודיסקונט סופגים עלויות רבות לטובת הענף העתידני של העברות הכספים - עד כמה גבוהה? הפועלים ככל הנראה מוציא על האפליקציה עשרות מיליוני שקלים בשנה.
על פי גורמים בענף, המודל הכלכלי המייצר הפסדים לא היה לטובת לאומי והוא החליט לייעל את המערכת בדרכים אחרות, שאת חלקן אולי נראה בעתיד. יש לציין כי נכון להיום בנק ישראל אוסר על בנק הפועלים לעשות שימוש במאגרי המידע של ביט, אך בבנק מאמינים כי בשלב כלשהו הגזירה הקשה תתרכך והם יוכלו להציע הצעות למשתמשים שיצדיקו את ההשקעה הגדולה.
מבנק לאומי נמסר בתגובה: "במסגרת שיפור חוויית השירות, החלטנו לרכז מגוון של שירותים דיגיטליים מתקדמים במקום אחד, באפליקציית לאומי, בין השאר גם את שירות העברת כספים לאנשי קשר בנייד. נמשיך גם בעתיד לשדרג את הצעת הערך שלנו באפליקציה ובערוצי הדיגיטל, עם שירותים מתקדמים נוספים שיחסכו זמן ועלויות".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    משתמש בpaybox
    אבי 02/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משתמש באפליקציה בנוחות מקסימלית כמו חשבון בנק לטובת איסוף תשלומי וועד הבית וכנל תשלום לספקים והוצאות אחלה אפליקציה באפס עמלות
    סגור
  • אפליקציית לא ידידותית למשתמש
    עופר 06/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המערכת חסמה אותי לאחר שניסיתי מס'פעמים לשלם לנמען כלשהו וזה דרש ממני קוד הזדהות בנוסף המערכת הורידה לי את כרטיס האשראי ולא הצלחתי להוסיף אותו מחדש האפליקציה הזו לא יעילה ואני לא ממליץ להשתמש בה
    סגור
  • 2.
    פייבוקס
    מורן 02/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאז ומתמיד השתמשתי רק בפייבוקס. היה לי הכי נוח ופשוט. בין אם זה למטרת העברות כספים לועד הבניין או לועד בגנים או פשוט לאסוף כסף למתנה ליום הולדת.. הכל שקוף בקבוצות, כולם יכולים לראות כמה כסף יש, אם משכו כסף וכו. מאוד פשוט לתפעול, בלי עמלות שורה מיותרות בבנק שאפשר לחסוך במשיכה לאשראי או פשוט להעביר כסף מהאפליקציה ישירות לאנשים / בעלי מקצוע אחרים.. מרוצה מאוד.
    סגור
  • 1.
    לו רק..
    מתנט 02/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין אם יש דרך להעביר תשלומים מאדם לאדם בצורה זולה ומהירה, בלי איזה גורם שלישי שאוסף עלינו מידע בדרך
    סגור