כסף וצרכנות

קניתם מכונית? יכול להיות שתקבלו אותה לא גמורה

אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם הודיעה כי אם רוכשי רכבים רוצים לקבל אותם עוד השנה, הם ייאלצו להתפשר על המפרט ולקבל רכבים שמערכות מסוימות בהם חסרות
מערכת ice | 
רכבים (צילום vecteezy)
יצרנית הרכב האמריקאית פורד מתחילה למכור רכבים "לא גמורים" ללקוחות, כך דווח באתר Automotive News בשבת ואושר לאתר The Verge אתמול (ראשון).
לפי הדיווח, דגם הקרוסאובר אקספלורר, שמחירו בארה"ב מתחיל מקרוב ל-34,000 דולר (כ-104,000 שקל) ובישראל מ-330,000 שקל, יגיע לרוכשים כאשר לוח השליטה על המזגן במושב האחורי אינו פעיל. הסיבה היא, כמובן, המחסור בשבבים, שהכריח את החברה לוותר לפחות על חלק מהמערכות החכמות במכוניות.
 
החברה ציינה כי הרוכשים שיקבלו את הרכבים ללא אפשרות לשליטה על המזגן מהמושב האחורי יקבלו הנחה על מחיר הרכבים. בנוסף, היא הבטיחה שתוך שנה היא מקווה לשלוח לסוחרי רכב את השבבים החסרים, כך שהרוכשים יוכלו להביא את הרכבים שלהם להתקנת המערכות החסרות.
דובר החברה, סעיד דיפ, אמר שזו הדרך היחידה של החברה למסור את הרכבים שהוזמנו בזמן סביר. זאת לאחר שבקיץ האחרון דווח כי אלפי רכבים שיוצרו במפעלי החברה עומדים בכל מקום אפשרי לצד פסי הייצור ובחניות, מאחר שהחברה לא יכולה להשלים את הייצור ללא שבבים. תוך זמן קצר העלתה החברה את האפשרות לשלוח רכבים לא מתפקדים לסוחרים, ולאחר מכן להעביר אליהם את החלקים החסרים להרכבה באולמות התצוגה – אך כעת נראה כי היא הצליחה למצוא דרך למכור רכבים לא גמורים על ידי הקצאת שבבים למערכות החיוניות וויתור על מערכות אחרות.
פורד אינה היצרנית הראשונה ש"משנמכת" את הרכבים שלה בעקבות המשבר: בשנה שעברה הודיעה טסלה כי דגמים מסוימים שלה יגיעו ללא חיבורי USB לטלפונים, ו-BMW הגרמנית הסירה את מסכי המגע מדגמי היוקרה שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה