כסף וצרכנות

מענקי ענק לעסקים ויעדים שאפתניים: התוכנית של זנדברג אושרה

בישיבת הממשלה אתמול הובאה לאישור תוכנית ארוכת טווח לטיפול במשבר האקלים. התוכנית אושרה בתקציב של 615 מיליון שקלים ומפרטת סעיפים שאפתניים בתחומים רבים
מערכת ice |  1
תמר זנדברג (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
הממשלה אישרה אתמול בישיבה תוכנית לאומית רב-שנתית לצמצום זיהום האוויר בישראל ולהפחתת פליטות גזי חממה בשווי של מאות מיליוני שקלים. את התוכנית גיבש והגיש המשרד להגנת הסביבה.
התוכנית משקפת צעדים חדשים, וכן צעדים שנקבעו במספר החלטות ממשלה בשנה האחרונה: החלטה לקביעת יעדים להפחתת גזי חממה; החלטה להתייעלות אנרגטית והפחתת גזי חממה; והחלטה לקידום תחבורה נקייה. על-פי הערכה ראשונית, סך התועלות הנובעות מהתוכנית הוא כ-4.2 מיליארד שקל מהפחתת מזהמי אוויר מקומיים, וכ–12.8 מיליארד שקל מהפחתת גזי חממה בשנת 2030.
סך תקציב התוכנית הוא 615 מיליון שקל, ואמצעי ההפחתה המרכזיים הם בתחומי חשמל, תחבורה, חקלאות, פסולת, ובקרה. התוכנית כוללת קידום מדיניות הפסקת שימוש בפחם עד 2025, העמקת השימוש באנרגיות מתחדשות.
עוד כוללת התוכנית, מענקים לעסקים על התייעלות בתחום בהיקף של 350 מיליון שקל, קידום תחבורה נקייה ודלת פחמן, הפחתת פליטות מכלי ציוד מכני והנדסי. התוכנית מקדמת גם את נושא צמצום שריפת פסולת חקלאית ותוכנית להפחתת פליטות גזי חממה, מניעת שריפת פסולת בשטחים פתוחים והקמת מתקני תשתית לטיפול בפסולתו הרחבת מערכת ניטור ודיגום האוויר.
 
בהחלטת הממשלה הנוכחית נקבעו יעדים כמותיים להפחתת הפליטות של מזהמי אוויר וגזי חממה מתעשייה, ייצור חשמל, תחבורה, חקלאות ופסולת עד שנת 2030, וכן קידום המידע הסביבתי והבריאותי על מזהמי אוויר וקידום טכנולוגית בתחום הסביבה והאקלים.
השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, אמרה בישיבת הממשלה: "הפעולות בתוכנית הלאומית להפחתת הפליטות משפיעות גם על איכות האוויר בישראל, ובכך על שיעורי התחלואה והתמותה, וגם על היכולת של ישראל לעמוד במחויבויות בין-לאומיות במאבק במשבר האקלים. הממשלה תמשיך לפעול להשגת המטרות וליישום התוכניות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בולשביקית שמונעת מאיתנו להיות מעצמת אנרגיה מתחדשת.
    דגן 03/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    .
    סגור