כסף וצרכנות

המוצר המסוכן ייעלם מישראל: מה לא תוכלו לרכוש יותר?

על רקע האירועים הבטחוניים האחרונים, שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי מקדמת את הארכת הצו האוסר על ייבוא רובי איירסופט עד סוף שנת 2022, השרה ברביבאי: "להגן על שלום הציבור"
מערכת ice |  8
ייצוא וייבוא סחורות (צילום pixabay)
עקב אירועי הטרור האחרונים, פרסמה שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, אמש (ראשון), את טיוטת הצו האוסר על ייבוא רובי האיירסופט מסוגים מסוימים וחלקי חילוף מסוימים, להתייעצות ציבורית. כזכור, בחודש פברואר האחרון הוארך הצו האוסר על ייבוא כלי האיירסופט בחודשיים, עד לתאריך 6.4.2022. 
בעקבות אירועי הטרור האחרונים, פנה סגן השר לבטחון הפנים, ניצב בדימוס יואב סגלוביץ', לשרה ברביבאי לצורך הארכת הצו. על כן, ביקשה השרה ברביבאי לקבל הערכת מסוכנות מעודכנת של כלי האיירסופט. במענה לבקשתה השיב מנכ"ל המשרד לבטחון פנים כי בתקופה האחרונה נתפסו עשרות כלי איירסופט שזוהו ככלי ירייה שעברו הסבה, או נחשדים ככאלה.
 
בין היתר, נתפסו רובי איירסופט, אשר לפי חקירת המשטרה מתברר כי יובאו על ידי סוחר נשק מורשה וזלגו לגורם פלילי אשר הסב אותם לכלי נשק מסוכנים. בנוסף, עלה כי במהלך החיפושים שנערכו בשבוע שעבר באום אל פאחם, בסביבתם של מבצעי הפיגוע בחדרה, אותר רובה איירסופט לצד כלי נשק מסוכנים אחרים. 
לאור הממצאים החמורים ונוכח צו השעה, סברה השרה כי מתחזקת החשיבות בבלימת כניסת כלי האיירסופט הניתנים להסבה, לא רק כחלק מהמאבק בפשיעה הפלילית, אלא גם כחלק מהניסיונות לבלימת אירועי הטרור. לכן, ביקש המשרד לביטחון פנים לקבוע את איסור הייבוא עד לסוף השנה והשרה שוקלת להיעתר לבקשתו. בכפוף להליך השימוע הציבורי, הצו יובא לאישור ועדת הכלכלה.
השרה ברביבאי מסרה: "מדובר בצו השעה במסגרת המאבק לבלימת אירועי הטרור והפשיעה. חובתנו כממשלה לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו באופן אחראי בכדי להילחם בתופעת הסבת חלק מרובי האיירסופט לכלי נשק מאולתרים, במטרה להגן על שלום הציבור ועל בטחון אזרחי ישראל" 
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מה זה אירסופט? (ל"ת)
    ישרבלוף 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    עדיף מדפסת 3d ולבקש תחמושת מחברים בסדיר
    ג הגדול 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המפגרת הזו צריכה לעבוד בזבל ביחד עם ליברמן ועוד כמה ליצנים
    סגור
  • 4.
    מייבאת חיסונים שהורגים אנשים אבל איירסופט לא (ל"ת)
    אזרח 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אין לה שכל
    אדם עם שכל 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא שאני קונה רובי איירסופט אבל בואו נבדיל בין נשק חם לצעצוע שלא הורג... מה הלאה לא נוכל לייבא תנורים כי אפשר לשרוף אנשים איתם? הצעד הוא דוגמא ברורה לעצלנות כי בסופו של יום נשק לבד לא יהררוג אלא בני אדם.
    סגור
  • 2.
    חחח
    אה הבנתי 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לפי מה שאני מבין נשקים של צהל עושים הסבה מסיבית לטפל בהם ? לאסור על מכירת ברזל ? לאסור 3D print ? טיפשים רוקדים על הדם ומקדמים את הטיפשות שלכם הלאה וזה לא אשמתכם זה אשמת כל המאמינים
    סגור
  • 1.
    כלי נשק
    יעל 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 8
    לא לאפשר בכלל למה רק עד סוף השנה. אלו כביכול צעצועים אבל ממש לא. הם כלי נשק לכל דבר ועניין . יש לאסור לתמיד!!!!!
    סגור
  • גרמניה יקרה אם את לא מבינה עדיף
    אחד 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שתסתמי
    סגור
  • .
    . 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני אביא דוגמא מאוד פשוטה והיא : זה כמו לאסור בכלל למכור סכינים כמו למשל של מטבח. אז מספיק להיות עם חוסר ידע ולשלשל מהפה שטויות.
    סגור