כסף וצרכנות

זכה במאות מיליונים בלוטו וכך בזבז כמעט הכל

לאחר שזכה ב-217 מיליון דולר בלוטו, אזרח צרפתי מודאג הוציא כמעט את כל הסכום כדי לנסות לעזור בהצלת את כדור הארץ: "העברתי את רוב כספי הפרסים שלי ואמסור בהדרגה כמעט את כולם"
מערכת ice |  6
לוטו (צילום Photo by Waldemar Brandt from Pexels)
אזרח צרפתי בר מזל החליט להקדיש את רוב זכיית הלוטו שוברת השיאים שלו בסך 217 מיליון דולר לקרן טבע שיצר, כך אמר ל-Le Parisien בראיון בלעדי שפורסם בסוף השבוע האחרון.
הזוכה, שזכה לכינוי "גאי" על ידי קבוצת הלוטו הצרפתית Françaises des Jeux (FDJ), זכה בסכום הענק בדצמבר 2020. בזמנו, הקופה הייתה הגדולה ביותר בהיסטוריה של EuroMillions, הגרלה בת שבעה מספרים הכוללת כמה מדינות אירופיות, כולל צרפת ובריטניה. "מנקודת המבט שלי, העדיפות היום היא הצלת כדור הארץ", אמר ל-Le Parisien. "עלינו לפעול. זהו מצב חירום מוחלט. אם לא נעשה דבר בעניין הזה, כל שאר הפעולות יהיו לשווא. לא נתקיים יותר".
 
מדעני אקלים מרחבי העולם דיווחו ביום שני כי אנרגיה מתחדשת חייבת לתפוס את מקומם של דלקים מאובנים, כדי למנוע השפעות קטלניות והרסניות עוד יותר של משבר האקלים. מעבר האנרגיה צריך להתרחש בעשור הזה, סיכם הפאנל הבין-ממשלתי של האו"ם לשינויי אקלים. כשחזר לרגע הזכייה שלו, גאי אמר ללה פריסיאן שהוא עדיין זוכר את הספקות וחוסר האמון שלו. לאחר שהתברר שהוא אכן המנצח, הוא אמר, הוא החליט להשתמש בכסף.
"ברגע שגיליתי שאני הזוכה המאושר של יורומיליון, היה לי את הרצון לחלוק את המזל שלי", אמר בראיון ל-Le Parisien. הוא כבר היה נחוש ליצור קרן משלו בזמן הזכייה שלו, לפי הצהרה מ-FDJ.התוצאה של נחישותו של גאי היא אנימה, קרן הקרויה על שם עיירה בחוף השנהב שבה בילה מספר שנים במהלך ילדותו, הוא אמר ל-Le Parisien. "העברתי את רוב כספי הפרסים שלי ואמסור בהדרגה כמעט את כולם", אמר.
האתר של קרן אנימה הסביר שזה הזיכרון של גאי שצפה במשאיות עמוסות בעצים בחוף השנהב שהניע אותו ליצור קרן סביבתית. "תהלוכת המשאיות הזו הותירה בי רושם עמוק ומילאה אותי זעם", אמר. קבוצת הלוטו FDJ בירכה על החלטתו של גאי לתרום את רוב הפרס שלו להצלת הסביבה, אמר דובר הקבוצה Thibault Mongis ל-CNN ביום שישי, וכינה זאת מחווה יוצאת דופן ונדיבה.
השילוב המנצח של גיא ב-2020 היה 6, 9, 13, 24, 41 וכוכב בר מזל מספרים 3 ו-12, לפי הצהרת ה-FDJ דאז. גיא הודח מאז כזוכה הקופה הגדול ביותר. שחקן צרפתי אחר זכה בסכום של 239 מיליון דולר באוקטובר 2021.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מיליונר
    גדי 04/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סתום טמבל דאג לעצמך טיפש ואם תרצה תרום לניזקקים
    סגור
  • 5.
    מסתבר שהרבה שזוכים בלוטו טוטו מבזבזים את רוב כספם
    טדי 04/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אנשים פשוטים שזוכים בפרסים גדולים מבזבזים את רוב כספם במקום ללמוד על התנהלות עסקית מקצועית ששומרת שלא יבזבזו יותר מדי כספים
    סגור
  • 4.
    בסוף הוא יהיה היחיד שלא מליונר מבין השותפים שלו.
    שאולי 04/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    טמבל.
    סגור
  • 3.
    גם מטומטמים זוכים (ל"ת)
    אביעד 04/2022/10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 2.
    "שמירת כדור הארץ" העוקץ של המאה ...
    דינה 04/2022/10
    הגב לתגובה זו
    3 4
    העוקץ של המאה
    סגור
  • 1.
    איזה טמבללללל (ל"ת)
    חחחח 04/2022/10
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור