כסף וצרכנות

החובות והקנסות יירדו: אלפי ישראלים יזכו לסיוע, מי הזכאים?

שר המשפטים, גדעון סער, הנחה את רשות האכיפה והגבייה לצאת במבצע להסדרת קנסות קורונה לציבור העצמאים ובעלי העסקים הקטנים. המבצע כולל הפחתת תוספת פיגורים, פריסה או דחיית מועדי תשלום – באמצעות פנייה בטופס מקוון
מערכת ice |  1
גרפים (צילום freepik)
כחלק מהמאמץ המשותף לחזרה לשגרה וסיוע כלכלי לציבור העצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים שנפגעו ממשבר הקורונה, הנחה שר המשפטים, גדעון סער, את רשות האכיפה והגבייה לצאת למבצע מיוחד להסדרת קנסות עסקיים הקשורים במשבר הקורונה (כמו פתיחת עסק בניגוד להנחיות, חובת בעל עסק לא להכניס או לתת שירות למי שאינו עוטה מסיכה ועוד).
במסגרת המבצע המיוחד שהחל ב-07/04/2022 ויארך עד 06/07/2022, ובמשך שלושה חודשים, יוכלו בעלי קנסות קורונה לפנות למרכז לגביית קנסות ברשות, באמצעות טופס מקוון שפותח ושיהיה נגיש באתר רשות האכיפה והגבייה, ולבקש הפחתת תוספת הפיגורים שנצברה על הקנס, פריסת תשלום הקנס, דחיית תשלום הקנס ועוד. המרכז ידון בבקשות בעלי קנסות אלה באופן מהיר וייעודי וללא צורך בהצגת מסמכים מורכבים, ויענה לבקשות הפונים לכל היותר תוך 14 יום.
 
בימים האחרונים שוגרו איגרות מידע לכ-7,500 חייבים עצמאים ובעלי עסקים קטנים, שהטילו עליהם קנסות קורונה הקשורים בניהול העסק. באיגרות המידע מפורטים סכומי החובות והפיגורים שהצטברו וכן הפנייה לטופס המקוון שבו יוכלו לבקש הפחתות פיגורים, פריסה וכיו"ב. משלוח האיגרות מלווה גם בהודעות סמס לחייבים. כמו כן מודגש בהודעה, כי יתאפשר לחייבים לבקש פריסה והפחתה גם ביחס לחובות אחרים הקיימים על שמם במרכז לגביית קנסות.
מנהל רשות האכיפה והגבייה, עו"ד אורי ולרשטיין, ציין: "לאחר שנתיים של התמודדות מורכבת של המגזר העסקי עם השלכותיו הכלכליות של משבר הקורונה, יש חשיבות רבה לסייע לעצמאים ולבעלי העסקים הקטנים לשוב ליזמות ולצמיחה לטובת כלכלת ישראל, ולהקל עליהם את החזרה לשגרה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הטבה: אם תבקשו נגנוב מכם פחות... (ל"ת)
    תודה 04/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור